Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 1894 ggr
Kisemisen
0

Mättande frukost

Det finns folk som inte äter frukost alls, jag var en av dem innan, jag var nämligen aldrig hungrig på morgonen, är egentligen inte det nu heller.
Men min mage kurrar så fruktansvärt om jag inte har något i magen när jag sitter på en lektion.

Havregrynsgröt:
En mättande frukost, enligt mig!
Men för alla som inte tycker om havregrynsgröt så kan jag tipsa om cornflakes och/eller müsli.
Müsli är inte särskilt gott, och då är det bara att ta cornflakes.

Brukar sitta och äta lingongrova med skagen-röra, mycket gott! Och sen en skål med cornflakes och fil.

Det är någonting jag rekomenderar, det är inte så himla mättande, men brukar hålla hela dagen för mig.

Nu har jag även börjat dricka kamomill-te till frukosten, vilket är bra för magen.

Ja, det kanske inte är den allra nyttigaste frukosten som finns. Men det mättar, och det är ju skönt och inte gå runt och vara hungrig.

Vad äter ni till frukost? Brukar ni inte vara hungriga på morgonen?

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Karmatarerskanise
0

Jag brukar äta mackor med räksallad på, eller griljerat fläsk. Ibland gurka och tomat också. Dricker alltid ett glas apelsinjuice och en kopp kaffe.

Gröt blir jag hungrig för snabbt på, flingor och dyl gillar jag inte.

Kisemisen
0

1# Ja, det är ju olika från person till person vad man äter och hur länge man är mätt på det man äter.
Låter gott med macker med räksallad, blev lite småsugen på det nu.. :)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Markegard
0

Jag gör alltid min så kallade morgonjuice.

då tar jag ut saften från olika frukter. Brukar oftast använda kiwi,äpple, rabbarber, selleri, apelsiner, annanas typ. Kanske inte allt på samma gång. men rabbarber, äpple och kiwi är en nice blandning..

sen använder jag stavmixer och mixar juicen med antingen en banan eller en avoccado. ibland lyxar jag det med jordgubbar.

detta gör mig mätt och pigg !

Ebba-A
0

Jag brukar äta grovt bröd med färskost och frukt som pålägg.
Oftast blir det äpple, men i veckan hade vi köpt hem jordgubbar så då hade jag skivade jordgubbar på. Gott och mättande.

Ett glas vatten blir det som dricka, eftersom det är det enda jag dricker.

På helgen äter jag sällan frukost, eftersom jag vaknar sent och är allt annat än hungrig då.

Värd på Choklad iFokus

Kisemisen
0

Ebba, du skrev att vatten är det enda du dricker?
Dricker du absolut ingenting annat?

Ebba-A
0

#5 Nej, bara vatten sedan tre veckor tillbaka. Brukar bli Loka på helgerna och vanligt kranvatten på vardagar.

Värd på Choklad iFokus

Kisemisen
0

#6, får man fråga varför?

Ebba-A
0

#7 Absolut. Jag försöker gå ner i vikt, tycker inte om mjölk och vill inte ha i mig tomma kalorier och socker som det finsn i t.ex. saft och läsk. Då tycker jag att man lika gärna kan skippa allt :)

Värd på Choklad iFokus

Kisemisen
0

Förvånad
Trodde först det berodde på en sjukdom.. phuuu!
Men jag blev lite chockad att du ska gå ner i vikt?
Du är väl lika gammal som mig, vi är inte färdigväxta ännu.
Men sålänge du mår bra, så mår alla andra bra! Skrattande.
Ett smart val av dig att dricka extra mycket vatten, det är inte många som klarar det!

Ebba-A
0

Haha, jag är helt frisk något överviktig men det ska snart vara borta ;)

Jag mår faktiskt bättre än någonsin, iallafall förra veckan :)

Värd på Choklad iFokus

Kisemisen
0

Önskar själv att jag också kunde ta ett sådant initiativ och börja äta lite nyttigare, det är verkligen svårt.
Men du grejjar det! Jag hejar iallafall på dig! :)

[Tassy]
0

Jag brukar äta gröt med lite sylt och lättmjölk, oftast fiberhavregrynsgröt. Annars äter jag grovt bröd + någon frukt eller yoghurt + paulúnmüssli. Dricker också enbart vatten, och jag är inte heller sjuk ;) bantar jag med.

Jag klarar inte av att hoppa över frukosten, då får jag magplågor och blir helt yr och vimsig, har alltid varit så. :)

Kramis65
0

Brukar bara bli kaffe och mackaRynkar på näsan. Men är jag på kryssning eller det serveras annat när man sover borta brukar det bli gröt eller fil, jucie kaffe

// Ulrika

Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

Strumpa
0

Ägg är mättande till frukost :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Mervi
0

Jaqg brukar äta kokta ägg som jag hackar ihop med smör när de är varma. 3 ägg och jag håller mig mätt fram till lunch och är inte trött.

idalotta
0

riktigt grovt bröd, mosad avocado, rökt lax & massa citronpeppar.

naturell yoghurt, honung, granola & valnötter

Ida

Medarbetare på Florist

Strumpa
0

#16 Gott! :) Speciellt grekisk/turkisk yoghurt, honung o nötter, de står man sig på länge. Och så smakar det efterrätt :D

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

idalotta
0

mmmm smaskigt =D

Ida

Medarbetare på Florist

aggeelin
0

Jag är jättehungrig på morgonen. Äter ofta gröt på blandade gryner, det får inte vara för mycket havregryn för jag har svårt för den smaken (men har i lite för att det är nyttigt), sen klipper jag i fikon, aprikos, russin lite vad jag har hemma, pumpafrö eller annat. Häller vatten på blandningen och låter den stå över natten kokar i mikron fyra minuter och så får det svalna lite innan jag äter. En stor kopp grönt the och en hård macka med något gott, kaffe dricker jag på jobbet i veckan, på helgen blir det både kaffe, the och juice till frukost, yoghurt med bär och musli, frukost är härligt Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet