Matlust iFokus

Matlust

Etikettköksutrustning
Läst 2299 ggr
Sagakeramik
0

Grillpanna

Hej

Jag gillar att grilla (utomhus) och saknar det väldeliga på vintern. Hur funkar det med en grillpanna på gasspis? Blir det ungefär det samma?

Maria
0

Nej, det tycker inte jag.

Du har ju så att säga ingen luft emellan värmekällan och "maten" utan det blir ung. som med en grillpanna på elspis tycker jag i alla fall.

/Maria

Sagakeramik
0

Ok, jag har inte provat att grilla på elspis heller. Blir det inte heller som att grilla ute?

Maria
0

Grillpannans effekt är ju att fettet rinner ner i "rännorna" och du får snyggt randigt kött/kyckling osv. så visst är det aningen åt grillhållet till men det går ändå inte att jämföra tycker jag.

/Maria

Sagakeramik
0

Ok, synd… för det ser ju gott ut på bild i alla fall :D

[Norum]
0

Det finns ju grillar som man kan ha inne, elgrill. Men det blir inte heller samma sak. Man missar den goda rök/os smaken..

Sagakeramik
0

Aha… ja det är nog kanske mest det man är ute efter… rök och lite os;)

Maria
0

#6 Ja, och det är ju inte lika trevligt inomhus…Flört

/Maria

Sagakeramik
0

Nej, brandlamet går då:/

idalotta
0

det blir ju inte samma om du brukar grilla på kol på sommaren.. eftersom röken från kolen ger smak på köttet. däremot kan ändå rekomendera dig att köpa OBH nordicas elgrill för inomhusbruk.. den är ovärdelig!!! man kan grilla allt i den =D

Ida

Medarbetare på Florist

Sagakeramik
0

ok, det låter ju smart. Det ryker inte en massa om den då förmodar jag?

[Norum]
0

*9 En granne till mig har en sån och hon bara älskar den! Blev lite sugen på en sån själv faktikst.. Men det får väl bli till vintern, nu är det osande kol som gäller. :-)

Sagakeramik
0

Ja till vinter låter lagom att inskaffa.

idalotta
0

nej den ryker inte alls, den har ett avrinningskärl längst fram där fettet rinner ner..

tänk bara på att köpa den som har löstagbara grillplattor. jättejobbigt att diska annars, en kompis har med fasta, det är pissdåligt.. så tänk på det.

du kommer inte ångra dig, den är min ögonsten!!

Ida

Medarbetare på Florist

Sagakeramik
0

Ah, tack för tipset om de löstagbara grillplattorna!!!

Kramis65
0

grilla ute och ät inne känner jag folk som gör hela året

// Ulrika

Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

Sagakeramik
0

Ja det kan man säkert göra , men det är inget för mig.

[Norum]
0

Finns det nåt mysigare än att grilla, sitta ute i grilloset, dricka en kall öl och bara känna att man lever?

Sagakeramik
0

Av någon anledning verkar i pincip all mat som äts utomhus smaka godar än när man äter den innomhus… skumt:)

[Norum]
0

Visst är det konstigt?? Men det är faktikst så..

Maria
0

Jag gillar ju inte att grillaFörvånad (och inte färskpotatis heller) men jag håller med om att är man äter ute så sommaren så smakar allt så mycket godare. 

Färskpotatis passar i alla fall bra i sallader och stekt men bara kokt rätt och slätt…urk, vattnigt.

/Maria