Grilltider
Så här i grilltider, vad grillar ni helst? Jag älskar att grilla en köttbit och lägga på ett foliepaket med finhackade grönsker som tillbehör.
Kyckling med vitlöksolja på eller lax 
Med vänliga hälsningar
Chess

Jag är en sån där toka som gärna grillar allt!
Kött av alla de slag, kyckling, fisk (speciellt lax), frukt, grönsaker, bröd, korv, osv
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Karre som jag tärnar i bitar ich sätter på spett. Eller kycklingspett :) Marinerat med min goda marinad :)
Jag är som #2 - grillar allt jag kan komma på.

Jag håller med #2 och #4.. det mesta är gott att grilla
Vad har ni för tillbehör då? Köttbiten eller kycklingen är ju bara en del av hela måltiden..

Idag blir det första grillningen här hemma för i år - ska grilla kycklingfiléer, till det blir potatismos, currysås och svartvinbärsgelé. (Det är bland det sista som finns hemma innan vi får in pengar nästa vecka)
_**/Mvh Anne
Det hördes gott ut.. Gör du egen sås?

#8 näe att göra egen sås har jag inte grejjer hemma till så det blir pulvret som står i köksskåpet, kryddar bara såsen lite extra med curry så den inte blir så smaklös.
_**/Mvh Anne
Blir gott det med.. :-)
På prat om pulversås.. Om man har brun sås på pulver kan man knäcka i en äggula i såsen, då smakar den faktiskt som hemmagjord! Man måste vispa som en galning så att gulan inte stelnar men det är det värt. Blir faktiskt kanongott! 
Man kan ju grilla både grönsaker och potatis också. Och ha till köttet.
Ja, jag brukar göra ett grönsakspaket som jag grillar. Kanongott! Paprika, lök, squash, tomat och lite ädelost.. Mums!
Och tänk tärnad nypotatis med en klick smär och dill… Oj oj
vi grillar det mesta, kyckling, kött, majskolvar, och brukar ha klyftpotatis eller potatisgratäng eller bara en god sallad till.
*13 Majskolv är en av mina favoriter på grillen.. Det blir så gott!
#14, ja det blir det verkligen!
Ett tips är att baka stora potatisar i mikron - går även bra med sötpotatis. Sedan låter man dem svalna lite. Skär dem i centimetertjocka skivor och pensla dem sedan med lite olja blandat med salt och peppar.
Grilla sedan potatisskivorna strax innan det är dags att äta. Behövs inte så mycket på varje sida.

Det lät gott! Hur ska jag hinna äta allt i sommar?? Så mycket goa förslag och en kort grillsommar.. haha

Jag brukar grilla kyckling och lax som jag marinerar i teriyakiesås ibland med ingerfära och/eller vitlök i.
Till brukar jag göra en tomatsallad:
Skivade tomater, skivad rödlök, pressad vitlök, balsamvinäger, salt, peppar och färsk basilika.
och en väldigt god potatissallad:
kokt och kall potatis (gärna nypotatis) skuren i lite större tärningar. Felix salladsdressing (den gula orginal), gul lök hackad i lite mindre bitar (ganska mycket!) , pressad vitlök, inlaggda gröna bönor (om man har). Krydda med curry (det låter lite skummt, men blir väldigt väldigt gott och smakar inte alls Indiskt utan bara gott:)
Potatissalladen lät väldigt god, den ska jag testa nästa gång vi grillar. :)

Säg gärna vad du tycker sen:) Dom jag har provat den på gillar den i alla fall skarpt.
Det ska jg göra! :-)
Nåt annat som är gott det är om man har nypotatis som är kokt och klar.Den skär man i fina, småitar och lägger i ett foliepaket med en smörklick och dill ovanpå. Det blir så gott!
OT Jag gillar inte att grilla och jag gillar inte färskpotatis heller (Hur tråkig är jag på en skala…
?)
/Maria
*22 va?! Läser jag verkligen rätt?
Hur kan du inte gilla det, det är ju .. klassiskt liksom..

21 Det lät väldigt gott med foliepaketet, det ska jag testa nästa gång jag har några över:)
Det är kanongott! Fast det mesta smöret äter jag inte, det hamnar ju i botten av paketet. Men potatisarna får ju smörsmaken på sig när det är på väg ner till botten och det är ju smaken man vill ha.. :-)

Låter kanongott:) jag måste prova, tack för tipset!
Jag lägger upp det i samlingen så finns det kvar. :-)

jag älskar att grilla nötkött. ryggbiff eller helgrillad oxfilé är ju helt ljuvligt!
även fläskfilé som marinerats i persilja citron & hoisinsås som helgrillas äör också smaskigt!!
sen är det super att lägga bananer på grillen , hela med skal & allt. när bananerna blivit riktigt svarta ta dom öppna en bit & lägg i ett par bitar valfri choklad, låt smälta nån minut på tallriken, är med grädde eller glass.
Ida
Medarbetare på Florist

Vi är ju tråkiga och har pommes till eller potsallad. Jag tycker ju om att grilla fisk spett lax svärdfisk men annars blir det oxfile eller karre. Vardagar kan det bli hamurgare med brö och sallad
// Ulrika
Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

Vi grillar mycket karré och färska champinjoner och grönsaker. Men jag gillar att grilla så gott som allt! Mums!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Hej
Jag har en favorit och det är att göra grillspett på marulk och tigerräkor som marinerats i olja, soja, lime, salt och peppar. Efter att marinerat fisk o räkspetten 15-30 min läggs dessa på grillen hur länge beror på fisken. Koka färskpotatis men ta av den precis innan den blivit genomkokt och släng den sedan på en plåt på grillen tillsammans med lite olivolja o flingsalt låt dessa bli lite lätt ljusbruna. Gör sedan en aioli men byt ut vitlök mot en tsk grovkorning senap.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Jag har faktiskt aldrig grillat fisk.
Tror jag måste testa det i sommar..

Nån som provat att grilla rimmat fläsk? Mina föräldrar fick prova detta när de var i jämtland o fiskade sedan dess är hela familjen förtjusta i detta supergott med färskpotatis till.
Hälsningar
Louise
*34 Är det typiskt för Jämtland det då? För det brukade jag göra när jag bodde där.

Jag vet faktiskt inte vi hade inte ätit det innan o vi är från Uppland.
Hälsningar
Louise
Vart i Jämtland var det då?

Valsjöbyn
Hälsningar
Louise
Åh… Där som är så vackert! har varit mycket där och fiskat.. Vet du att Ann Margret (Djuret) är född där?

Ja jag har själv bara varit där 1 gång medans mina föräldrar åker dit oftare o även mina syskon, men jag håller med dig om att det är otroligt vackert.
Hälsningar
Louise
Det var ju där det var en otäck, otäck björnolycka för nåt år sen.. Huga!