bröd över
Hej alla!
Jag bakar regelbundet med min bakmaskin vilket leder till att det blir mycket bröd över varje gång. Jag brukar mata fåglarna med det, men har funderat om man kan göra något vettigare? Vad gör man av en massa bröd? Det är lite varierande srters bröd, men ofta vit formframska, grahamsbröd eller lantbröd eller nobis.
Några tips?

Tärna, stek i smör med lite kryddor och ha som tilltugg till maten, passar till de flesta rätter om man anpassar kryddorna
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Riva till ströbröd, kanske? Dålig på sånt där.. blir det en torr kant över så brukar hundarna få det.
Baka inte oftare än du äter upp det? :) Kanske en uppenbar lösning men.. varför göra mer än du behöver?
Rachel Ray hade brödbitar (som blivit över) i någon gryta som fungerade som redning, vad jag kunde förstå.
När grytan var klar skulle sleven kunna stå själv i grytan. ^^
Det ska visst finnas någon sallad där man har brödtärningar i.
Krutonger kan man ha i soppa.
Frys in brödet i lagom bitar, eller skivor, som du plockar fram efter behov. Godast är ju brödet när det är nybakt. (Tycker jag iaf.) Närmast nybakt är ju nytinat.
Brödpudding
Fattiga riddare
Smula ner i köttfärssmeten när du gör köttbullar eller pannbiffar
Toscansk brödsallad
Libanesisk brödsallad
och liknande sallader med bröd i, passar bra till det grillade i sommar.
Åh tack för alla bra svar! Krutonger var ju en bra idé det har jag inte ens tänkt på. Man kanske kan slänga i bröd i det mesta bara för att göra det lite tjockare… Smart!
Ang varför jag bakar mer än behöver är att man i maskinen bara kan välja mellan stor och liten. Jag gör liten jämt, men äter lite drygt halva jämt. Ibalnd äter vi det dagen efter, men ofta är det så trist redan då. Konstigt nog! Hur kommer det sig? Annat bröd är ju gott även dagen efter? Utöver detta blir ju alltid kanterna över, vilket blir rätt mycket på ett så litet bröd.

Torka och det blir skorpor, i ugnen 100 grader några minuter
// Ulrika
Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!