Matlust iFokus

Matlust

Etiketterfiskskaldjur
Läst 1181 ggr
Karmatarerskanise
0

Bild från kräftskivan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var tvungen att fota de fina kräftorna, så härlig färg Glad

mosterMimmi
0

Oh vad det ser gott ut och vad smart att alla fått varsin liten skräppåse. Hade ni skoj?

Karmatarerskanise
0

Ja det är så enkelt då man har sin egen skräppåse Glad och visst hade vi kul Glad

MaMaMade
0

Uj så avis jag blir! Vi har inte haft ekonomi för att köpa kräftor än, gubben har varit föräldraledig sedan i juni så vi har fått vända på slantarna men det är ju alltid mysigt att vara tillsammans hela familjen. Kräftor finns ju att köpa länge och på onsdag kommer barnbidraget. Då blir det nog krabba till middag, hela familj älskar det och så en flaska vitt till mor o far! Skrattande

john-a74
0

Och när ska folk lära sig att den riktiga lerhummern vi har på västkusten slår insjö kräfta med häst längder Gladsäger en garvad fiskarson som är i skaldjursbranchen.

Karmatarerskanise
0

#3 På krabban gillar jag endast klorna Glad

john-a74
0

Ett tips smaka nån gång du har missat nått!

Karmatarerskanise
0

#6 Eftersom jag skrev att jag endast gillar klorna tycker jag det framgår att jag har smakat hela krabban men jag gillade bara kniparna Flört

john-a74
0

Okej, men jag vet att det finns som bara smakat klor och ej annat Flört

Anne
0

Mm, jag är inte heller sådär jätteförtjust i krabba måste jag säga. Kanske om den är lite mer tillagad - jag har bara ätit hel, kokt krabba och det var lite sisådär.

john-a74
0

Ja det är en konst att få en krabba godGlad

Det är ju som sagt mitt jobb ju Glad

Karmatarerskanise
0

vad är det exakt du jobbar med? fiskare? Kock?

john-a74
0

På ett skaldjurskokeri som ska bli bäst på krabba i sverigeGlad

Jag jobbar med produkt utveckling och även lite annatGlad