Ätit något konstigt?
Vad är det konstigaste du har ätit?
Kattmat (torrfoder).
Sniglar, det är konstigt för mig, och det var inget gott heller :)

Ostron!
En julstjärna!

Myror
Nu har jag ätit manet.
Man fick med en påse med sesamolja och en kryddpåse, det skulle man blanda ner i manetbitarna.
Det hade varit gott om maneten varit nudlar, för de smakade osm sådan kryddning, tyvärr gillade jag inte alls konsistensen på maneterna, så jag kastade nästan allt ;)

Överhuvudtaget så har jag ätit blomblad när jag var liten.
Men i matväg är väl haj det som är mest annorlunda. Samtidigt som jag fick in min maträtt så fick mamma sin och hon beställde bläckfisk. Sugpropparna satt för f*n fortfarande på.
#9 Ja det brukar dom göra, speciellt grillad bläckfisk :)
Jag har ätit bläckfisk, haj, sniglar.. men de kanske inte är så konstigt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Orm, grodlår, Krokodil, Myror i chokladsås, Haj, Giraff, Pingvin ägg (vedervärdigt!!), Sniglar, Björn, Bäver, Lammskalle. Det var väl vad jag kom på sådär på rak arm… Men även, Vattenbuffel, Kafferbuffel, Bison, Eland antilop, Axis antilop.
Mesta var gott utom Pingvinäggen, Myrorna och Lamm skallen.

Grillad krokodil. Det var som kyckling fast hårdare kött.
Rökt älghjärta, det var vidrigt. Gillar inte inälvsmat överhuvudtaget. Smakade bara blod, fy.
Rökt älghjärta är det godaste jag vet! :)
Konstiga saker jag ätit: huggorm, skalbaggar, daggmask, tjocklarver, tigerpungkula och moderkaka!

Sniglar i vitlök..urk!!
#15..Nämen fyy!urk
#15 Moderkaka?

#15 Måste oxå fråga om moderkakan???
*** Kärleken övervinner allt ***
Ja. I kinesisk medicin är det "vanligt" med moderkaka som ingrediens.
Mvh, T
#19 Moderkaka från vad?
#20 Människa.
Mvh, T
Uuuurk :)

Jösses trumman!

Baggtestiklar
MVH Isnornin

#24 oxå uurrrkkk!!!nämen fy hur törs du?hehe!!

#25 det är jättegott!;)
MVH Isnornin
Vet inte vars jag hittade den här, men TROR det var BiGavia i ngn iFokus-tråd som tipsade.
ÄLGMULE I GELÉ
1 älgöverkäke
1 lök, skivad
1 vitlöksklyfta
2 lagerblad
6 kryddpepparkorn
6 nejliko
1tsk salt
1/2 tsk peppar
0,5 dl vinäger
Gör så här:
Såga av älgöverkäken alldeles framför ögonen.
Lägg överkäken/mulen i en stor kittel med kokande vatten och koka i 45 minuter.
Lyft mulen ur kitteln och kyl i kallt vatten.
Ryck bort alla hårstrån. det går lätt när mulen är kokad. Ungefär som att plocka en anka.
Skölj mulen noggrant så att inga hår är kvar.
Lägg mulen i den rengjorda kitteln och fyll på med kallt vatten, så det täcker.
Lägg i löken, vitlöken, kryddorna och vinägerna.
Koka upp, dra ner värmen och sjut till köttet är mört. Låt mulen kallna i kokspadet över natten.
Ta upp köttet ur spadet och plocka bort ben och brosk. Du kommer nu att ha två sorters kött, dels ljust kött från nostippen, dels mörkt från de bakre delarna av mulen.
Skär köttet i tunna skivor och varva ljust och mörkt kött i en rak kaform.
Koka upp spadet på nytt och häll över i kakformen.
Låt svalna tills spadet stelnat till gele. Servera kallt.

#27, Det där ska jag testa!!
Jag testade att göra chokladbollar med lättfil i. (Igår.)
En skeptiker tackade inte nej till att ta fler. 

Batterier 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#30 ? Ätit batterier? Berätta mer hehe
de konstigaste jag har ätit är nog…hmm… antingen gräshoppor eller ankbajs… bestäm ni..

#31 Såna små runda batterier, som finns i armbandsklockor. Råkade svälja en sån när jag var liten ;)
Jag har ätit zebra, inget mer intressant än så tror jag ;P
#34 Var åt du det? :)

hmm… det konstigaste jag ätit är ju ungefär mamma scans köttbullar.. Där ser man hur vågad jag är :P hehe
//Thomas, Medarbetare på fotboll.ifokus
Mycket har jag ätit men "Kalles randiga med banan" slår nog alla rekord.
/Maria
# 35 Vi var några som ville testa det o körde det på Nyårsafton.
Finns i kyldisken på Ica vid de mer exklusiva kötten, Tänkte köra på strudsspett oxå men det blev lite dyrt =D
Så inte färskt kött, men fryst är alltid något :)

Och jag har ätit krokodil med…
#38 Smakade det som häst?
Sniglar (GOTT), Bäver (minns ej smaken), kattmat torrfoder, smakat hundtorrfoder pga konsistens, smakat lactol för husdjur, kattgodis, rökt nära inpå rå svärdsfisk, Espada (vet ej hur de stavas, nationalrätt på madeira ful fisk med banan fyllning), bläckfisks pizza, rökt struts med rosmarins pasta (gott som fy fan), älgtunga (blä)… ja kom inte på något mer ^^
Sniglar är väl lite konstigt men gott var det! :)

Det konstigaste jag käkat är nog rötter från träd. Jag och min familj var och hälsade på en annan familj för massor massor med år sedan, och deras dotter och en vän till henne strejkade och vägrade äta något annat än sånt som kom från naturen, för att dom inte fick fara någonstans, kommer inte ihåg vart, så jag satte mig i deras tält av ren sympati och där satt vi och åt rötter….Var lite segt och torrt!
Panerade och stekta maskrosblommor är nog det konstigaste jag kan komma på på rak arm.

allt som är med på Bizarre Foods är jättekonstigt och läskigt. sniglar, vildsvin, ål och känguru är dock det "konstigaste" jag ätit.
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

#47 ja allt var gott :) speciellt ålen och kängurun, vildsvin blir gärna lite torrt. Jag ska prova tjäder här framöver också.
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
#46 vildsvin är mumma.
# 46 - Rökt ål är gott.

Puffade räkskal!
Struts är supergott!!! Men dyrt. Men värt pengarna!!!
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
orre och tjäder har jag inte ätigt sen jag var liten samma med hare (farsan är jägare) men Morkullor tycker jag är synd att dom skjuter så små blir ju bara ungefär en fiskbulle (storleksmässigt) på en morkullas filér ^^
#52 vad är puffade räkskal för något 

#54 ja vi får ju göra det ;P har nog bara ätigt det en gång och efter att jag såg dom är kwiwifågels liknande småkrypen så tyckte jag det inte var värt det ^^

En kompis hade varit i grekland eller liknande ställe runt medelhavet där hon köpt en påse inhemskt godis. Det var tydligen puffade räkskal. Små rosa saker som såg ut som kalas puffar.
Wrooom!

Dom jag provade smakade … räka
Wrooom!
Jaha räkchips då fattade jag vad det var skit goa med sötsursås :D

Halkade in här och såg att mina 2 av mina "konstigheter" inte fanns med.
Komage- ingen favorit vill jag säga.
Val- lite skämmigt men får försvara mig med att jag var barn och blev bjuden av pappas arb. kamrat som var islänning. Provat även rutten haj, sniglar, rå sjöborre, grodlår och massa skaldjur som jag bara kan de spanska namnen på..
Det där var en diger lista! Ko-mage skulle jag inte vilja äta.
Men min hund älskar det!
Wrooom!

#65 Sån klubba har jag ätit. Fast jag slutade vid skorpinen. ;)

Haha, gott med småkryp
Min man och en kompis delade på en riktigt fet larv i botten på Tequilan. Undrar om de ätit den om flaskan inte varit tom…
Fast egentligen är det väl Mescal det heter med en larv i

#67 känner en person som samlar på snapsar och grejer och det ligger larver i 10 av dom, så vidrigt kan inte ens titta på larven utan att hulka (har skapat en fobi för larver de senaste åren)
sjöfågel…blää usch och urk!
Sjöfågel ska visst smaka beskt har jag hört. Skulle inte vilja prova.
En gång svalde jag en stor äcklig fluga när jag var ute och cyklade. Urk!
Wrooom!
Älgtunga vad jag kommer ihåg.
Annars så åt jag tydligen en del kanada-gäss-bajs när jag var liten…