Matlust iFokus

Matlust

Etiketterrådtips
Läst 1240 ggr
[Anna-N]
0

Fyllningar i fralla

Vill gärna ha tips på god fyllningar som man kan ha typ i frallor.

[Asta]
0

De här varianterna har vi med oss i skogen emellanåt.

Kall tacoköttfärs med tomatskivor, lite rödlök och gärna lite guacamole.

Klassikern: Mozzarella, tomat, basilika och så dessutom gärna lite rödlök.

Hummus och olika grönsaker.

Anne
0

Jag har gjort nån röra med fetaost mosat med lite creme fraiche, mycket svartpeppar, och sen fyllt i smörgås med rödlök, tunna gurkskivor, och eventuellt lite lufttorkad skinka om man vill. Glad

CBA
0

Fetaost, soltorkade tomater i god marinad, svarta oliver (utan kärnor), en god salami, krispsalladsblad.

eller

Jordnötter

eller

Rökt skinka och gröna oliver.

eller

Krispsalladsblad (eller annan smaklig sallad), tunt strimlad rödlök, tomat, fetaost och svarta oliver (utan kärnor).

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

clivia
0

när jag var i australien fick man ofta rårivna morötter som grönsak i köpta smörgåsar. Det låter ganska knäppt, men är jättegott! Saftigt, billigt, nyttigt! Jag brukar kombinera med klassisk skinka och ost.

[Asta]
0

#4 det har de ibland i smörgåsarna i Tyskland också. Jag älskar att köpa smörgåsar i Tyskland. Framförallt i de delar som har Stadtbäckerei.

russingar
0

Skär rökt skinka i små bitar och bryn det tillsammans med curry och krossad ananas. Häll sen på matlagningsgrädde och lite riven ost. Låt osten hinna smälta. Gröp ur frallorna (eller en fransklev) och fyll stoppa in det en stund i ugnen.

aliciia
0

Det är jätte gott med stekta kycklingfileér som är kalla.

preusvarg
0

Baconröra. Cacon knaperstekt, majonäs, creme,fraiche och kryddor efter behag. Glad

grillkotte
0

Röra på ägg, skinka och majonäs. I ugnen med frallan 15 minuter.

Vilken fetthalt på majonäsen som önskas, den fetaste tycker jag är bra Glad Asgott Glad

Karmatarerskanise
0

Krabbkött blandat med creme fraiche, lite citron, majonäs dill, svart eller röd stenbitsrom, salt och peppar.

Bregotta
0

Tonfiskröra! Blanda burktonfisk med en klick majonäs (+ ev lite creme fraiche så blir det lite mindre fett), hackad lök (röd eller gul spelar ingen roll) och kapris. Fyll bröden och stoppa i lite tomat, gurka å sallad. kanongott!

Strumpa
0

jättebra tips alla har gett Skrattande

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

CarolineO
0

Jag kör godisvarianten  SkrattandeMarabou schweizernöt är jättegott att stoppa i!

Ebba-A
0

En burk tonfisk mixas med hackad rödlök, sen blanda med creme frâiche och lite majonäs. Peppra och salta och avsluta med att blanda ner en sked röd rom. Sen med sallad i fralla.

Har inga exakta mängder tyvärr.

Värd på Choklad iFokus