Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdryckerövrigt
Läst 1771 ggr
Snuan
0

Förslag på bål!

Ska i helgen ha kombinerad födelsedag och Halloween fest och skulle vilja göra någon god, lite häftig bål. Gärna med Halloween anknytning. Finns det? Har dock några reservationer. Ingen tomatjuice och inte en massa mystiska alkoholsorter. Men den behöver absolut inte vara alkoholfri.

TacoBelle
0

Till våran Halloweenfest har vi ofta bål. En rolig sak vi brukar göra är en flytande, död mans hand i bålet. Du tar helt enkelt en plasthandske och fyller med vatten, karamellfärg och lite slajmiga godisbitar (gärna maskar) och fryser in. Se till att den ligger bra när den ska frysa så det inte blir luft i fingrarna. Sen är det bara att ta bort plastet och lägga handen i bålet. Skrattande

emmaa
0

Fixa någon röd läsk/juice/whatever. Typ blodapelsin eller nåt.

Om du köper litchie på burk och röda druvor kan du trycka in druvorna i hålen på litchien så det ser ut som ögon!

Vi fyllde också plasthandskar med vatten och knöt ihop och frös och använde som is. Eller kanske köpa små plastspindlar att frysa in i isbitarna?

Det finns ju massor av idéer, gäller bara att vara lite kreativ :)

Lycka till!

/Emma

emmaa
0

Och där hann du före mig :)

har du möjlighet att fixa kolsyreis kan du ställa bålskålen som i ett vattenbad i skålen med torrisen så ryker det häftigt!

/Emma

Snuan
0

1# och 2# Vilken häftig, läskig idé det med handen. Det ska jag absolut göra. Litchie på burk har jag aldrig sett. Men det lät oxå som en rolig idé. Ska leta inorrn när jag far och handlar. Tusen tack för tipsen.

Men när ni blandar bål. Använder ni då osmaksatt sprit, läsk och juice? Eller blandar ni i likörer?

emmaa
0