Lussebullar
Har idag invigit lussebullsbaket för i år, jag älskar lussebullar, men så här års 1½ månad till lucia så blir det bara vanliga runda bullar. Vågar knappt berätta att jag drack en kopp glögg till 

Det låter mysigt ändå:)
Jag bakar dock alltid mina första lussebullar den 12 el 13 december jag.
Jag har inte bakat ännu - och ärligt talat gör jag det rätt sällan, lussekatter brukar jag köpa - men jag hittade ett lovande recept igår så vi får se om det blir nåt.. :)
Jag är ingen större traditionalist så jag tycker du gjorde helt rätt! Glögg är ju väldans gott.
Hos oss har vi nästan aldrig kakor så lussebullar brukar det inte bli bakat alls. Har däremot hittat ett så spännande recept på annan julkaka så det kan tänkas att jag måste testa det så småningom.
Jag ÄLSKAR lussebulla. Eller allt med saffran om jag ska vara ärlig =)
När jag bakat dom (till lucia) äter jag dom konstant. Jag gör alltid dubbelsats och brukar hinna göra minst två omgångar innan jul.
Jag har ett superrecept, där man först gör en vanlig bulldeg, men utan kardemumma, som får jäsa. Efter jäsningen blandar men ner en blandning av margarin,saffran,ägg och socker, som man rört. Dessa lussebullar misslyckas aldrig och är aldrig torra och tråkiga.
Längtar till lucia…

Din gaaalning! 
Äh, varför inte? Och JA, lussebullar är kanongott.
Om jag hade orkat hade jag bakat lussebullar i augusti! Det är ju det bästa med hela vinterhalvåret! :D

#5 Lussebullar är kalsgott, kalla mig galen….det är jag nog 

Lussebullar är det godaste som finns! Tyvärr är det ingen som kan göra lussebullarna så goda som min mamma. Trots att både jag, moster och mormor försökt otaliga gånger.
Så jag får snällt vänta tills min kära mamma känner för att baka. 

#8 - sedan jag började med keso i degen (flera år sedan) är "mina" oslagbara. Kan det vara det som är mammas hemlighet?
jag har kesella i mina, de blir mycket saftigare och håller längre då. Och så brukar jag lösa saffranet i en liten liten skvätt okryddad sprit, ett gammalt husmorstips…
Jag träffade en kvinna en gång som hade i så himla mycket saffran i sina bullar, typ 7-8 paket. Själv har jag ett, eller möjligen två…
Är det ingen som känner för att avslöja något lite annorlunda lussebullsrecept?