Recept på vegetarisk mat?
Finns det någon snäll person som jag ge mig lite recept på vegetarisk mat? Har qourn hemma, hirs, kycklingqourn osv osv.
Ge mig så många ni bara orkar. Gärna lättlagat. Råris eller potatis till.
Tack på förhand!
Carola

Jag kommer att ge dig flera recept framöver, Carola. Hav lite tålamod så skall jag gå igenom samlingarna och återkomma med diverse smaskigt:)
Och om Du tittar in under Det sköna gröna så ligger det flera trevliga tips där redan nu.

Ok! Ska titta omgående.
Carola

Håll i hatten, för nu lägger jag in lite vegetariska recept under Det sköna gröna (lättare att hitta efter rubrik då tänket jag:)! Jag har rotat igenom alla skrynkliga recept och valt ut några olika rätter. Lägger även in lite fiskrecept - jag undviker att äta saker som haft ögon - men ibland så "syndas" det lite med tonfisk, svärdfisk, marulk eller något annat gott…:)
Hoppas du hittar något som passar dig, Carola, och även din inte alldeles-vegetarisk-mat-intresserade make!

Underbart Pia! Jag är också lite sugen på grönisar!

Tack ska du ha Pia. Ska titta om det är något jag kan laga som vi båda ska äta. Eller om det är något som jag ska laga till nästa vecka då gubben min är borta hela veckan. Dottern på 16 år verkar gilla det mesta som jag gör i matväg. Hon brukar säga att det är synd att det inte är jag som lagar maten på dagis. Hon är där olika dagar i veckan genom skolan.
Carola
Jag la precis upp en artikel om löksoppa. God, tar förvisso sin tid, men god…

Jo, jag såg det. Men soppa tycker inte min gubbe att man kan äta som huvudrätt. Man blir inte så mätt då. Jag gör nämligen bara mat en gång om dagen. Orkar inte mer eller vill inte heller.
Carola