Matlust iFokus

Matlust

Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 672 ggr
Ann
0

Har jag eller BigMac förändrats?

Förr i tiden, för sådär tio-femton år sedan, fick jag med jämna mellanrum ett nästan oemotståndligt sug efter att gå till McDonalds och vräka i mig en BigMac. Också när jag satt vid plastbordet på den i golvet fastskruvade stolen och balanserade hamburgaren för att få i mig så mycket som möjligt av innehållet tyckte jag den smakade gott!

Nuförtiden längtar jag aldrig efter en BigMac. Funderar på om det beror på att jag helt enkelt tröttnat på smaken, de fastskruvade stolarna eller om receptet har ändrats för att man vill spara in på någon ingrediens? Har någon annan upplevt samma förändring?

Numera finns ju så mycket annat god snabbmat, men måste jag välja hamburgare gillar jag Whopper bäst, i alla fall än så länge…. vad tycker ni?

Stenis
0

Jag har alldrig tyckt så överdrivet bra om Bic-Mac i Sverige, I Tyskland däremot så älskde jag dem? Ska jag äta på McD i Sverge tar jag helst mcfeast, men jag gillar inte mcfeasten i Finland, så det verkar skilja lite från land till land hur det gör burgarna.

Min favoritburgare är Maxburgare, eller max orginalburgare.

Fast som de burgare man grillar hemma blir de ju riktigt aldrig.

/Sussi

AndersE
0

Burger King och Whopper är MYCKET bättre än Big Mac!

(Däremot kan jag stoppa i mig en El Maco utan för mycket besvär…)

t0bias
0

mmmm…texas longhorn…….

Niklas
0

#3: Nu pratar vi hamburgare. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Staffan
0

Jag håller med dig Ann, Burger Kings hamburgare är godare än Gyllene Måsens. Å andra sidan, dagen efter man varit ute, tycker jag nog faktiskt att McDonalds smakar bättre. Har ingen aning om varför.

// staffan