Matlust iFokus

Matlust

Etikett: godis
Läst 84 ggr
Vixxen
3

Godis!

Vad är godis för er?

DesK
3

Mitt absolut bästa godis är ost- och charkfat 😋
Antar dock att du tänker på sötsaker och då blir det mörk choklad, sura saker som t ex sura bilar eller remmar.

/Désirée

Vixxen
3

Tänker att godis kan vara olika för olika personer. Precis som du Desk tycker om chark- och ostfat.

Det behöver inte vara det man traditionellt kallar godis.

Carmarino
2

Mestadels choklad för min del. Förr brukade jag äta gröna ärtor direkt från frysen. Tinade dem i munnen. Som en lite nyttigare glass. Väldigt sött och gott. 😋

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Vixxen
5

För mig är ost, gurka, färska bär och morötter rena godiset!

Visst kan choklad vara gott också ibland. Då helst mörk sådan som är mindre söt!

• Redigerat 2026-10-03 06:33 av Vixxen
Magi-cat
3

Godis äter jag just inte - men CHOKLAD! 😋🍫

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soligajag1
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt godis

HH 🙂

hemul
3

Ska vi prata om rigtigt godis, så har det söta aldrig varit min grej. Men mörk choklad gillar jag. Min favorit bland de vanliga märkena är faktiskt Garant. Tycker den är mycket godare än t.ex. Lindt som jag brukade köpa förut. Att den dessutom är billig gör den ju inte sämre. Brukar köpa en hög när de har extrapris och sen tar jag ett par rutor efter maten tills det är slut.

Har den restriktionen att jag bara köper på extrapris, annars skulle jag nog äta varje dag. Tyvärr lyckas jag inte begränsa hur många kakor jag köper, så antalet har efter hand ökat betänkligt… 😯

Vixxen
2

#6: Ja, det är godis!

Fridaaaa
3

Godis för mig är sötsaker.
Frukt, bär, ost tex är absolut inte godis

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vixxen
2

#9: Vi är alla olika!