Matlust iFokus

Matlust

Etikett: matprat
Läst 96 ggr
Ana.J
1

Grönsaker till maten

Är ni bra på att äta grönsaker till maten?

// Ana

91Marran
1

Inte jättebra. Är väldigt kräsen. Majs, gurka och tomat äter jag mest.

Mvh
Mig

DesK
1

För mig är grönsakerna huvudsaken 😉 och gärna fermenterade grönsaker 😋 proteinet får variera efter lust och tillgång.

/Désirée

Scorpio97
1

Japp. Jag har med mig sedan jag var barn att det ska finnas grönsaker på tallriken, och när jag gick över på lågkolhydratkost bytte jag ut ris/pasta/potatis mot mer grönsaker (helst med någon fettkälla).

//Jessie

Sindri
1

Minst två sorter, men gärna fler. Nu frossar jag i bönor, squash och tomater. Har även fått sallad att ta sig bra mellan jordgubbsplantorna.

Herveaux
1

Jag har tyckt om grönsaker sen jag var barn så det finns i stort sett alltid med på tallriken i någon form.

// Harley

Tarotstollan
1

Ja, äter det nästan till allt. Har t.ex. sallad och gurka på mackorna också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Fridaaaa
1

Nej, extremt få grönsaker jag äter och då väldigt liten mängd.
Haft så sedan jag var liten. Mina föräldrar försökte men gick inte. Är selektiv i kosten, så beror på det, smak & konsistens = mår jätteilla och växer i munnen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hemul
1

Lök, rotfrukter och kål äter jag oftare än "ovanjordingar". Jag tycker rotfrukter är godare och inbillar mig att de är lite mindre besprutade också. Det senare kan vara helt fel! Tror jag skulle vara mer benägen om jag haft tillgång till bra odlade grönsaker. Tycker allt blivit så smaklöst.

• Redigerat 2026-09-28 14:37 av hemul
MonicaLagerquist
1

Nästan alltid

Stolt ägare till tre La permer