Raggmunk med fläsk och rårörda lingon
Nu blev jag så sugen på denna maträtt så jag ska laga den idag, jag gillar Per Mobergs mat, det har jag alltid gjort..
Mina söner och jag tittade alltid på hans program då när han hade det på tv.
Sedan lagade vi olika rätter .
Sedan när jag är piggare kan jag baka bullar .🥰
HH 🙂
Säkert jättegott men Per Moberg väljer jag bort.😉
/Maria
Raggmunk med fläsk är jättegott 😋
/Désirée
Tack så mycket Maria och Desk, , bilder kommer senare, , jag köper nog ett bacon med mindre fett , kalkon tex, är gott eller med kyckling.
🥰
HH 🙂
#1: Samma här.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#4:
Haha, , va roliga ni är , är det för att ha smakar på maten med fingret, , drar fingrarna genom håret när han lagar maten ?? 😄 Vi skrattade alltid åt det , mina söner och jag. . men jag tycker han är duktig på att laga mat, , jag tog efter hans recept på rotmosoch fläsk , , mitt X älskar det. svensk husmanskost med senap , jag har en sådan kastrull med tryck kokare , , perfekt. 🥰 får nog laga den maten och bjuda hem mina barn .
Sedan blir det ugnspannkaka med bacon, , mums va gott , Lingonsylt till och rivna morötter fint , det är gott till. . Nu blev jag hungrig ju. 😄
HH 🙂
#5 Han är slarvig och nonchalant tycker jag.
Är det inte bullar i bilden i #0?
/Maria
#6:
Okej, jo, det är bullar i bilden, , det kom med , , kanske inte meningen, ingen mat direkt, , 😃
HH 🙂
Men du skulle ju göra bullar sen! Så uppfattade jag bilden. Efter ett tag. Trodde också du lagt in fel bild först.
#8:
Ha ha. . Bullarna bakar jag en annan dag. 😄😁
HH 🙂
#6: Håller med om det också - plus att han använder fettet från köttet som brylcreme i håret. 😁
Får avsmak för mat som lagas av kockar som antingen sticker fingrarna i maten och provsmakar, eller ännu värre provsmakar från sleven och sedan använder den igen och rör om i grytan med.
Värst i det fallet var faktiskt Leif Mannerström. Han lagade mat tillsammans med Johan "Matgeek" Hedberg och var lite förkyld. Därför hade han en stor näsduk i fickan. Den använde han dels till att snyta sig i, dels till att torka av bänken och dels till att torka av kanten på tallriken. Tror videon finns kvar på YouTube. 🤢
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
- Redigerat 2026-09-12 15:57 av Carmarino
#10 Men käre nån 😯
/Maria
Det sista var ju inte så fräscht. Annars är jag inte så petig.
Just Matgeek tycker jag inte om dock. Gillar inte hans stil och han verkar inte vara så hemma på mat som han vill verka. Det gäller faktiskt Edward Blom också. Honom gillar jag, men att se honom laga mat… Näe, det är han inte lika bra på som att äta den. Han vet nog mycket om mat, men praktiken brister.
#10:
Å, , jisses amalia , då förstår jag dig. Usch fy . . 😱
HH 🙂
Men fingrar i maten har jag inget emot, bara de inte är snoriga.
Redan Tore Wretman sa apropå detta: "Har nu Gud givit oss så praktiska små redksap som fingrar, då ska man väl använda dem,". 😄
#12 Instämmer angående Matgeek! Han verkar mest vara en mediakåt gaphals!
/Désirée