Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 129 ggr
Soligajag1
4

Hemlagade laxburgare

https://www.arla.se/recept/laxburgare/

Provar detta igen. Så gott när jag lagade det en gång förut.
Hade potatismos till + hemlagad bostongurka . Mums.

Lägger ut bild strax på burgarna.😋

HH 🙂

Fina och saftiga laxburgare som går fort att mixa ihop i en matberedare. Panko är japanskt ströbröd.
Carmarino
2

#0: Det låter gott. 😋

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1:

Tackar .
Så blev dem .

Hade ingen persilja hemma. Men dem blev goda. 😋😀

HH 🙂

• Redigerat 2025-12-23 18:40 av Soligajag1
Carmarino
2

#2: Hade nog också skippat persiljan. Tycker det är godare utan. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
2

#3:

Tack. Kan verkligen rekommendera att laga dessa själv. Så gott. 😀😋♥️

HH 🙂

DesK
3

Dom ser riktigt goda ut och jag hade nog hellre valt dill än persilja till laxburgarna 😊

/Désirée

Soligajag1
2

Tack så mycket. 😀❤️☃️🎄

HH 🙂

Carmarino
2

#5: Ja, det hade nog jag också. Dill och lax passar väldigt bra ihop.

Soligajag1
2

https://www.arla.se/recept/aggsas/

Nu har jag lagat en äggsås till laxburgarna, ska koka potatis till + lite skivad färsk gurka och tomater.

HH 🙂

Äggsås är det perfekta tillbehöret till kokt fisk med kokt potatis. Vardagsmat när den är som bäst! Hackade kokta ägg i en krämig bechamelsås smaksatt med färska örter.
Carmarino
2

#8: Äggsås är så gott. Min mor brukade göra det, dock utan örter, och sedan hade vi den till kokt blomkål (ett helt blomkålshuvud) med knaperstekt bacon. 😋

Soligajag1
2

#9:

Tackar.
Ja. Det är efter mammas recept och med fisk som jag minns denna. Mums. 😀😋😃 ingen gör den såsen läbgre. Goty till potatis .
Kom på vad såsen hette av gurka. TZATZIKI , gjorde den med. Så gott på laxburgaren. 😀😋👌

HH 🙂

Denna kommentar har tagits bort.