Tips på större kolgrill
Jag ser att Weber alltid får bäst betyg bland grillar, men vid vår ålder har vi inte behov av en grill som håller 30 år, och dessutom tycker jag de är överprisade.
Vi vill skaffa en lite större grill än den runda vi har och jag är nyfiken på vad ni som gillar att grilla har.
Våra krav är
- Kolgrill
- Ej klotgrill
- Hjul
- Lock
- Askuppsamlare som man lätt kan tömma
- Avställningsyta
- Varmhållningsgaller
- Inte mer än ca 2.500:-
Vi behöver inte en massa tillbehör som stekhäll, pizzasten etc. Vi kommer bara att grilla.
Tacksam för all input och tips. Vår nuvarande är en Barbecook klotmodell som är ca 35 år gammal och fungerar utmärkt, men den har blivit lite liten i takt med att familjen växt.
Var är alla grillfantaster? Har ni alla gasolgrill?
Vi har en ganska stor tunngrill, med en liten extra grillbehållare vid sidan, tror att jag köpte den på Jula något år innan pandemin. Nu är den inte så vacker längre, men den funkar bra och jag kommer att behandla den med värmebeständig svart färg på utsidan. Då håller den säkerligen i ett antal år till.
/Désirée
- Redigerat 2025-06-09 21:22 av DesK
Tack, just den finns inte längre, men kanske det är värt att titta på Julas grillar om det är bra kvalitet.
#3 Du ser att den är rätt rostig på ytan, men hel f ö och grillgallerna är helt fräscha. Den har stått utomhus under taket på min altan, sedan jag köpte den för 6 år sedan. Tror att jag har sett någon liknade på Ö&B och i en större trädgårdsbutik också.
/Désirée
Ja, vi får väl helt enkelt ge oss ut och leta. Tycker det är svårt att veta vilka andra märken utom de dyraste som är hållbara.
Berätta gärna hur det går 😊
/Désirée