Matlust iFokus

Matlust

Etikettgrillat
Läst 117 ggr
Staffan
4

Grillpremiär i helgen?

För den som saknat den grillade maten ser det ut att vara fullt möjligt att inviga grillsäsongen nu i helgen. Vet att det finns dom som grillar året runt men misstänker ändå att de flesta av oss inte står ute i snön… :)

Någon mer än jag som ser fram emot högtiden?
Vad lägger ni helst på grillen? :)

// Staffan

Niklas
2

Vi har grillat två gånger den senaste månaden. I söndags kombinerade vi det med eldning av nedblåsta grenar och kvistar. Det blev en stor och varm brasa, vilket var tacksamt eftersom blåsten var allt annat än ljummen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

DesK
3

Vi grillar året om, eftersom vi har vi ju en delvis takad altan, men visst blir det oftare på sommaren 😊 En av killarna gör en ljuvlig marinad till kyckling, så det blir ofta kycklingspett här 😋 Imorgon blir det födelsedagsfest här och vi kommer att grilla och njuta av mysigt altanhäng 😊

/Désirée

Maria
3

Jag skäms nästan. Vi har både trädgård och grill men grillar nästan aldrig. Förra året blev det ingenting. Dessförinnan var det mest fisk vi grillade.

/Maria

Garm
3

I år är första året vi kommer använda gasolgrill. Där vi bor nu är inte kolgrill tillåtet, bara gasolgrill, så det är vad vi införskaffat oss så vi kan grilla som vanligt.

Ser fram emot att lägga allsköns kött och grönsaker på grillen, med olika mariander och rubs. Odlar egen chili, flera olika sorter, så det kommer nog bli en hel del chilimariander så snart de är mogna.

Har ingen erfarenhet av gasolgrill, så det blir spännande att dra igång den i helgen :)

Maria
2

#4 Vi har haft både ock men eftersom jag inte är någon grillare så märker jag ingen större skillnad.

/Maria

MonicaLagerquist
2

Vi har grillat ett par gånger redan och ska grilla ikväll

Stolt ägare till tre La permer

Tarotstollan
2

Har nog inte ätit grillat på 50 år, kommer knappt ihåg vad det smakade.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lona
1

Vi hade grillpremiär i stallet för några veckor sedan. Det blir mestadels ganska enkelt med medhavda korvar och annat men i goda vänners lag smakar det mesta bra!
Grillen brukar användas flitigt under sommarhalvåret. 🙂👍🌭

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Staffan
2

#8 Det låter risky att grilla i stallet men ni verkar ha koll… :)

Det blev iaf invigning under helgen som gick så nu är även min grillsäsong officiellt öppnad. Entrecôte & potatisgratäng med en fin sallad och gott bröd :)

Lona
1

#9: Inte riktigt bokstavligen i stallet men det var du nog med på. 😉😄

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Staffan
2

Nja alltså… du skrev ju faktiskt "i stallet"… var det som fick mig att reagera. Tänkte att ni hade någon för ändamålet anpassad grill som gjorde det möjligt att grilla säkert i stallet. Men då behöver jag inte fundera mer på det… :D