Alkoholfritt mousserande som inte är sött
Jag letar febrilt efter något att servera som ersättning till champagne. Jag har plöjt igenom en massa recensioner, men alla som får bra betyg är söta.
Helst vill jag inte heller köpa en hel flaska, det är en person som behöver alkoholfritt till ett firande.
Jag kan kanske svänga ihop något själv, men finns det färdigt på små flaskor eller burkar vore det kul.
Du skulle kunna prova ngt alkoholfritt öl typ Mikkeller.
Kan även finnas på typ ICA.
En annan variant är en torrare cider.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Jag kan ingenting om vin och sånt, men jag och min pojkvän hade denna till nyår och jag tyckte om den: https://www.systembolaget.se/produkt/alkoholfritt/arc-en-ciel-193201/ Jag tolkar som att den inte är söt?
#1: Jag brukar servera alkoholfri öl, lingondricka, enbärsdricka, eller nåt från Fever Tree, men nu gällde det något festligare, när vi andra dricker champagne.
#2: Den är på gränsen för söt och lite för fruktig tyvärr.
Jag skulle vilja ha något riktigt torrt och krispigt.
Jag kanske skall fråga på systemet ändå efter någon riktigt torr cider.
#3: Fast det finns festligt öl oxå - speciellt nu när det finns så många microbryggerier.
Ja tack, jag har massor med väldigt goda alkoholfria öl hemma. Men just till det här tillfället skall det inte vara öl. I så fall hade jag inte ställt frågan.
Det skall vara något torrt som skall serveras i champagneglas. Gärna se ut som champagne så det inte sticker ut så mycket.
Vad har du för champagne?
Det är inte ett speciellt enhetligt begrepp.
- Redigerat 2023-02-22 23:36 av Pyttelite