Följa recept
Hur noga följer du recepten när du lagar mat
Stolt ägare till tre La permer
Proportioner och viktiga ingredienser annats lägger jag till och drar ifrån.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Första gången jag gör något så brukar jag följa receptet men sedan vet man ju vad man själv kan göra för förändringar.Lägga till eller ta bort.
/Maria
Beror väl väldigt mycket på VAD som ska tillagas. När det gäller ex bakrecept så följer jag dom slaviskt. När det gäller matlagning så improviserar jag däremot väldigt mycket, i synnerhet kryddning.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#3 Fast här handlade det om mat😉
/Maria
Lagar alltid på ett ungefär! 😁
Det beror lite på vad det är för ett recept. Eftersom det är så många livsmedel jag inte tål brukar jag redan när jag läser receptet fundera på vad jag kan byta ut det jag inte tål mot. De rätter jag lagar ofta gör jag mer "på känn". Brukar dock kolla lite på proportionerna och anpassa receptet så att det passar med de ingredienser jag har.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Jag brukar göra som jag själv tycker är bäst
Stolt ägare till tre La permer
Mycket jag äter, så kan sällan följa recept.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det händer att jag följer recept, men oftast läser jag recepten och lagar maten som jag minns receptet 😇
/Désirée
#2:
Jag gör likadant som du Maria .
HH 🙂