Matlagningskurser
Har du gått någon kurs där ni lagat mat
Stolt ägare till tre La permer
Nej, bara en bakningskurs.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Nej,, jag är selektiv i kosten så skulle vara svårt för mig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jag skulle vilja gå en kurs. Kanske inte för att lära utan mer för att få träffa folk.
Laga mat ihop och äta tillsammans.
Nej , jag har inte gått någon matlagningskurs , , har lärt mig allt utav mamma , sen min son som har gått utbildningen på gymnasiet , Hotell & Restaurang .
Har funderat många ggr på att beställa dem där kurserna på Tv4 play , , men jag vill helst gå en kurs personligen på någon kurs, , att även lägga upp maten snyggt på tallriken . Duka snyggt.
Jag gillar att duka fint .
Ska kolla på lite kurser via nätet .
Har ni några tips tar jag gärna emot dem. Tack.
HH 🙂

Olof så har jag ju gått på lanthushållsskola där var det mycket matlagning och bak.
Gick två terminer.
Jag har aldrig gått på matlagningskurs, däremot fick jag lära mej en hel del om italiensk mat när jag i unga år, jobbade på restaurang i Rimini i norra Italien. Fick bl.a. lära mej att rensa bläckfisk. Stod med bläck upp till armbågarna, trots att jag använde handskar. Det har man ju ingen nytta av här hemma precis. Men fick även göra egen pasta + en massa annat.

#6 min man köper hela bläckfiskar och rensar sen gör vi pastasås med bläckfisk.
#7: Vad bra. Visste inte att man brukar köpa hela bläckfiskar här. Jag har aldrig gjort det. Trodde att dom rensades innan dom såldes.