Planering av veckans middagar
Sitter fast med planeringen. Ska inhandla imorgon.
Tips?
OBS! Vill säga att jag är selektiv i kosten.
Grönsaker som är ok är ärtor, majs, viss sallad och gurka.
Potatis som rotfrukt.
Annat vill jag ha separat eller som jag kan ta bort. Tomat går bra som ketchup, pure och passerade :) De andra äter detmesta.
VI har ätit mycket köttfärsås, och biffar, så helst inte det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Pasta capricciosa. Väldigt gott.
Mvh
Mig
#1 Vad är det?
#2 https://www.koket.se/pasta-cappricciosa
Du kan ta bort tomaterna om du vill.
Mvh
Mig
#3 Får ta bort vitlöken med. Gott utan det och utan oregano? (gillar inte oregano på pasta)
#4 Jag har skippat oregano för jag äter inte det.
Mvh
Mig
Majssoppa, grön ärtsoppa, båda kan med fördel innehålla potatis. Om du gillar kyckling, så kan den varieras på många sätt, t ex flygande Jakob, stroganoff, thaigryta, pasta med krämig kyckling mm
Ursäkta för sent svar, missade din fråga i förrgår.
/Désirée
#6 Tack men jag äter varken majssoppa elleer ärtsoppa. tack ändå! :)
Ja kyckling älskar vi alla. Är flygande jakob gott utan banan och jordnötter?
Vad tänker du för thaigryta eller krämig kyckling som du har tips på? =)
Till krämig kyckling gör jag en tjock sås av crème fraîche och massor av finhackade kryddörter (frysta eller färska) salt och peppar.
Thaigryta gör jag med kokosgrädde, lime, chili, salt och de grönsaker som behöver gå åt.
Äter du inte några soppor?
/Désirée
#8 Har svårt att hitta god soppa. Måste vara krämig och inte grönsaksbaserat. Vilket är svårt att hitta.
Lime, och chili har jag inget hmm däremot kokosmjölk har jag. Och sweetchilisås.
Du kan använda sweet chilisås, tänk bara på att både kokosmjölk och sweet chilisås är söta, så de behöver brytas med lite syra, tycker jag. Kanske har du citron, vinäger eller ättika? Man får vara försiktig med vinäger och ättika eftersom de oftast är starka, så tillsätt droppvis och smaka av.
Svårt med soppa för dig då.
/Désirée
#10 Ättika har jag av dom tre.
Ja tyvärr är soppa svårt för mig. De andra äter lite olika soppor, men jag har jättesvårt att hitta soppa för mig
- Redigerat 2022-02-02 11:25 av DesK
Någon med fler förslag? =)