Matlust iFokus

Matlust

Läst 138 ggr
Sindri
1

Spis med två ugnar?

Alltså - hur gör ni om ni till samma middag skall servera kött eller fisk som skall tillagas på lågtemp och till det potatis/rotfrukter etc som skall tillagas på högre temp?
Varför är det så dåligt urval på spisar med två ugnar? Har haft det länge och behöver en ny. Nya spisar skryter med stora ugnar där man kan laga flera rätter samtidigt, men alla rätter skall ju inte ha samma temperatur?

oh-la
1

brukar nog lägga in de rotsaket som ska tillagas mot slutet av köttet/fiskens tillagningstid så de är färdiga (alltså mjuka) när jag tar ut köttet. om rotsakerna ska ha färg, typ klyftpotatis eller rostade rotsaker, sätter jag på grill och ökar temperaturen. då går det fort och köttet hinner inte kallna.

Sindri
1

Ja, jag har funderat på om det skull funka. Har en spis med 2 ugnar men det har varit problem från dag 1, vi har bytt ut den en gång, bytt delar 2. Nu krånglar den igen och jag funderar starkt på att lämna tillbaka den. Den är enormt snygg, men det får ju inte bestämma allt. Suck!

DesK
0

Väldigt sent svar, men jag gör det som ska tillagas på låg värme i mikron.

/Désirée

Sindri
1

Jag fick en helt ny spis. Med ny 2-årsgaranti. För andra gången! Den får duga, men jag pratade om det med en engelsk väninna. Hon fattar inte heller hur man klarar sig med en ugn. Hon har en inbyggnadsugn med två ugnar från Zanussi, men den verkar inte säljas i Sverige.
Nå, jag nöjer mig ett tag till.
Kanske hinner jag få mitt drömkök medan jag fortfarande orkar använda det. Kanske inte. 🤗

Carmarino
1

#4: Elgiganten verkar ha en del att välja på. De flesta är Smeg det finns även en Electrolux. Fast det finns visst bara tre stycke som inte är gasspisar.

https://www.elgiganten.se/cms/spis-med-tva-ugnar/spis-med-tva-ugnar/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Laga stora mängder av mat med en spis med två ugnar. Upptäck fördelarna med att ha två ugnar och se alla våra spisar med två ugnar här.
Sindri
0

Det finns mest 60s och 90s bredd om man skall ha två lika breda ugnar, men nu är det som sagt inaktuellt eftersom jag fick en ny spis,
Jag ville mest veta hur ni andra gör vid stormatlagning med bara en ugn, jag förstår inte att det inte är större efterfrågan på spisar med två ugnar. Och inbyggnads letade jag efter ett tag men hittade inga, men som sagt in väninna från England har en sån. Och det var en tröst att höra henne säga att -Hur klarar man sig med bara en ugn?