Matlust iFokus

Matlust

Etikettsallader
Läst 1657 ggr
mandymoo
0

Sallader till grillat?

Nästa helg ska vi grilla det "vanliga" kött o korv och jag tänkte ha någon god sallad till - eller kanske 2 olika. Hade en jättegod med potatis, ägg, gurka, äpple m.m. och en senapsgräddfilssås - men har tappat bort receptet.

Har någon några roliga ideer - gärna typ potatissallad.

Och varför inte någon god grillsås till?

Anne
0

Jag gjorde en jättegod sallad i helgen med couscous, champinjoner, paprika och halloumi. Glad Och förra helgen blev det en quinoasallad med diverse grönsaker i, båda passade utmärkt bra till grillat.

johan
0

Jag tycker det är väldigt gott med sallad med ljummen potatis, sallad, gurka, äpple, rostad lök, purjolök och kapris. Till det brukar jag ha en senapsvinägrett.

Något gott jag gjorde som tillbehör till hamburgare för ett tag sedan var att fint tärna gurka, ananas, melon och blanda med lite chiliflakes.

Mvh // Johan

Pernilla
0

Tycker couscous är fantastiskt till grillat - gärna lite syrligt med pressad citron över och massor av finhackade grönsaker i!

mandymoo
0

Låter väldigt gott med både couscous och ljummen potatis. Men då barnen inte är sådär jätte förtjusta i couscous så får det nog bli något med potatis.

Man kan ju alltid göra lite och göra 2 sallader.

AktieTrader
0

Här är min potatissallad.

Blanda 3 deciliter gräddfil med i deciliter majonäs, 1 deciliter finhackad ättiksgurka och en finhackad gul lök och grovmald svartpeppar efter smak. Blanda med tärnad koktpotatis. Potatisen brukar jag tärna innan jag kokar den i välsaltat vatten.

Vill man så kan man ha i lite dijonsenap och/eller tärnat äpple