Komma på maträtter varje vecka
Fler än jag som har samma problem?
Känns som att jag lagar samma om och om igen
Och eftersom mycket går bort för min egna del - blir det inte lättare heller :P
Matlagning blir mer som ett ont måste
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Visst kommer det såna perioder.Men då har jag mat i frysen att ta fram och sen gäller det att hitta glädjen i maten igen.Sen jag började föra matdagbok så är det lättare att hitta på vad vi ska äta.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Vi hamnar alla i sådana här svackor. Jag är inne i en sån period själv också. Försöker ta mig ur den med hjälp av inspiration här på sidan och på några andra sidor.
/Désirée
- Redigerat 2021-04-09 09:50 av DesK
#2 Jag är jämt sån, är inte svackor för min del :P
Frida, fundera lite över vad du skulle vilja prova för något nytt. Det kanske kan hjälpa dig att komma vidare och inte fastna i samma rätter.
/Désirée
#4 Svårt när jag bara äter 4 grönsaker och bara potatis som rotfrukt och det är inget jag kan ändra på (försökt i över 15 år), går bara om man inte känner smak eller konsistens men svårare
Vet du varför det har blivit så att du bara kan äta på det viset?
/Désirée
#8 Bara 4 grönsaker och endast en rotfrukt?
Varit så sedan jag var liten hur mina föräldrar än gjort. Jag är selektiv i min ätning, och något jag tyvärr får leva med. Har svårt för viss mat pga smak/konsistens
Äter många olika sorters kött, fisk, kyckling/kalkon. Skaldjur. Svamp och sånt också
- Redigerat 2021-04-07 18:20 av Fridaaaa
#7 Måste säga att jag tycker du är jättebra som kan prata om det, även om det är svårt att ge dig vettiga tips. Om du gillar svamp, så kanske det skulle funka att äta aubergine?
/Désirée
#8 Ja jag vet det är svårt och är därför jag har problem själv att komma på maträtter varje vecka tyvärr, blir ofta samma