Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 213 ggr
MonicaLagerquist
3

Svinnsmart-lådor

På Willys kan man köpa grönsaker och frukt i lådor för 20 kronor.
Jag brukar köpa så många som möjligt när det finns.

Köpte tre igår och hittade då lite sånt som jag inte brukar köpa .

Men med lite receptletning så blev det gratinerade auberginer med parmesan och bacon.

Köper du svinnsmartlådor och vad tycker du om det?

Stolt ägare till tre La permer

• Redigerat 2021-03-23 07:54 av DesK
Fridaaaa
2

Jag köper ofta med röda lappar men hittar sällan frukt och grönt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
1

Detta är ett mycket bra initiativ, tycker jag. Lidl har det också och även Bonum. Jag köper dom, när jag hittar dom. Likaså varor med nedsatt pris och kort datum 😊

/Désirée

Maleficum
1

Jag köper ofta kort datum grejer och brukar kika på dom där 20kr lådorna och ibland köpa beroende på innehåll. Det som är mest synd med dom lådorna är att för grönsakerna är det ofta väldigt mycket lök i (något min mage inte klarar så är aldrig något jag använder) och senaste fruktlådorna har främst varit äpplen (som jag inte är så förtjust i) men tycker det är toppen att de gör dom!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

• Redigerat 2021-03-23 14:37 av DesK
MonicaLagerquist
2

I fruktlådan igår var det en annanas tre bananer fyra äpplen och ett litet kinppe vindruvor.
I grönsakslådorna var det fyra auberginer ,ett knippe färsklök med blast.Broccoli,fem stora fina paprikor mest röda och gula och en grön.Två knippen morötter med blast.En rotselleri.Tre rödbetor.
Väl värt pengarna.

MonicaLagerquist
2

Varor till halva priset köper jag massor av.

Scorpio97
2

Jag köper gärna varor med kort datum eller olika svinn-lådor/påsar. Det är inte alltid innehållet passar mig men jag tar alltid en titt i alla fall. Som idé tycker jag det är superbra och det blir ju väldigt prisvärt.

//Jessie

Maria
1

Jag har aldrig köpt dessa lådor men det är en himla smart idé.

Däremot köper jag ofta varor med kort datum.

/Maria

Garm
1

Jag har sett dessa lådor/kassar, men de innehåller oftast sånt jag inte äter och då blir det inte att jag köper. Det är dock smart med dessa lådor/kassar, mycket som annars skulle slängts går åt istället.

Carmarino
1

Har inte sett några sådana, men jag har ingen Willy's i närheten så jag handlar inte där. Hade nog inte köpt någon låda ändå, för jag misstänker att de innehåller mycket av det jag inte tål att äta.

Däremot finns det en avdelning i kyldisken där det finns kylvaror med kort datum. Där brukar jag handla om det finns något jag har användning för. Även om det är kort datum så håller de oftast längre än vad som står på förpackningen. Jag brukar dessutom frysa in dem direkt jag kommer hem, om det inte är något jag tänker äta direkt.

Det finns även en avdelning med "spill" från den manuella disken och man brukar få väldigt mycket för pengarna. Vad som finns varierar förstås från dag till dag, men ofta är det skivat kalkonkött eller skinka. Ibland är det hela bitar skinka eller kalkon och ibland är det skivad påläggskorv. Priset är oftast väldigt lågt, och man får flera hekto till samma pris som kanske ett hekto förpackat pålägg. Dessutom är det inte kort datum på dem.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

MonicaLagerquist
1

På Citygross i Uppsala har de skivspill för 29 kronor kilot.Sen kan man i den manuella charkdisken köpa lite finare skivspill för 80 kronor.Då är det skivspill från de varor som säljs i charkdisken.

Carmarino
1

#10: Såvitt jag vet är skivspillet där jag handlar (ICA Maxi) från charkdisken. Det brukar dock inte vara något spill från de lite lyxigare (dyrare) sorterna.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Lussan20
1

Vi har haft hemkörning var 14de dag och får då reklamblad över nätet med extrapris så får vi varje månad en present check på 25-50 kr. Men skulle vilja utnyttja Willys smartvaror om vi kunde se dom i vår reklam…Mvh/WL

Maria
1

Svinnsmartlådor är ju svinsmart😎

/Maria