Matlust iFokus

Matlust

Etiketter: matprattipsråd
Läst 262 ggr
DesK
0

Tilltugg till mousserande vin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På fredag kommer mina bästa vänner hit för att äta middag. Till huvudrätt blir det örtagårdsstek med ugnsrostad blomkål och potatis och ljummen grön sallad. Som välkomstdrink tänkte jag bjuda på mousserande vin. Har någon ett bra förslag på något litet tilltugg till vinet?

/Désirée

MonicaLagerquist
2

Jordgubbar.melon ,getost.
Baconlindade dadlar.

Stolt ägare till tre La permer

• Redigerat 2021-03-17 13:42 av MonicaLagerquist
Soligajag1
1

https://static.mathem.se/shared/images/recipes/doublelarge/baconlindade-dadlar-foto-nurlan-emir-mathem.jpeg

Hejsan Desk .
Det är precis som Monica säger, baconinlindade dadlar är så gott !
Recept ovan ,

HH 🙂

Soligajag1
1

https://www.landleyskok.se/wp-content/uploads/2019/03/aptitretare-D14I4710-main-768x932.jpg

Kika in här , du kanske hittar massor av goda tilltuggs tips !! 😊👍❤️
Kram 🥰

Hittade ett till tips!
Krustader med avokado och räkor , dill , citron , salt o den krydda du själv vill ha.

HH 🙂

• Redigerat 2021-03-17 15:31 av Soligajag1
DesK
1

Tack för tipsen 🤗🙏

/Désirée

Sindri
1

Till cava gillar jag lite salt som t e x grönkålschips. Har man inte tid att göra själv så finns rotfruktschips och sötpotatischips.

DesK
0

Sindri, det är också trevliga förslag, tack! 😊

/Désirée

DesK
1

Soligajag, sånna ostbollar är så goda 😋 Nu får jag nog försöka hålla mig till små och mindre mättande tilltugg, för en av vännerna har genomgått gastric bypass.

/Désirée

Soligajag1
1

#8:
Mmm. . Ok , förstår!
Sen när du har tillagat alla dessa tilltugg får du gärna ta flera bilder och lägga upp i ett Nytt inlägg , så kul att se vad alla medlemmar gör för gott , så man blir sugen på allt gott ! 😊👍🥰

HH 🙂

DesK
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Efter samråd med min väninnas man blev det bara rotfruktschips till det mousserande vinet. Till huvudrätt blev det örtagårdsstek och ugnsrostad potatis och blomkål med en kryddig örtröra och sallad med tomat, rättika inlagd gurka och lök. Till efterrätt åt vi chokladmousse, en kär klassiker i mitt hushåll.

/Désirée

Soligajag1
1

#10:

Mums va gott allting ser ut!! Fint dukat ! Va kul för er !!

HH 🙂