Äter du med ögonen?
Hur tänker du när det gäller maten, ska det vara vackert eller bara praktiskt? Försöker du få maten lite mer tilltalande med färg, form m.m?
l'm back
Själv försöker jag oftast göra det fint. Kanske inte snygg uppläggning alltid då jag ofta serverar ur pannor/grytor men jag ser till att skära grönsakerna på olika sätt, ha olika färger i m.m
Här i väst är ju mycket mat brun/gul så jag brukar försöka gå efter den japanska "matcirkeln" då man ska få alla de fem färgerna på tallriken (svart, vit, gul/orange, röd och grön) det lyfter det hela ofta
l'm back

Vill åtminstone att maten ska se aptitlig ut, men jag satsar vanligtvis inte så mycket på utseendet. Många färger på tallriken och fräscha grönsaker piffar dock upp väldigt mycket, och visst tycker jag att man uppfattar maten som lite extra god också när det är fräscht och färggrant. 🙂
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Jag försöker äta färgglad mat men tänker inte på utseendet mer än att det inte ska se oaptitligt ut. Det är viktigare att den smakar gott och är nyttig.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.