Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 2536 ggr
Karmatarerskanise
0

Vilka tider äter du?

Vilka tider äter du?

Jag äter vid halv 7 på morgonen (macka och juice),
vid 10 på förmiddagen kaffe och macka),
vid 12 (lunch, mat),
vid 3(kaffe),
vid 7 (middag, mat) 
och vid 10 tiden (kanske ett ägg t.ex).

Ibland blir det inget vid sjutiden, utan middagen blir vid 9. Då kan det bli ngn macka på eftermiddagen.

MaMaMade
0

Oftast…: frukosterar flickorna omkring 7-tiden o till 7.30 brukar jag få tid att sätta mig själv m några koppar te o en macka.

Sedan äter vi lunch ngn ggn mellan 10-11 o fika/mellanmål vid 13-14. Middag kan bli allt mellan 16-17.30 beroende på hur mkt de ätit tidigare på dagen. Kvällsmål till ungarna kl 18 om det inte blivit ovanligt sen middag.

Vid 20-21 kan det bli en kopp te m ngt till…

isnornin
0

ca 7 frukost, 10 frukt el te, 12 lunch, 14  te-fika, 17 middag…..

MVH Isnornin

E_hjo
0

Om det är skoldag:
- Frukost 07.30, Lunch 11.00-12.00. (Om det är god mat i skolan (vilket det aldrig är)) och middag vid 16.30

Helg:
-Frukost 10.00 och middag 16.30.   : )

Karmatarerskanise
0

Jag hade aldrig klarat att äta sista gången vid 16.30 redan :) magen hade kurrat ihjäl sig ;)

bubbelbubbel
0

eh…..

jag äter vid 07.00 ungefär, och vid 19.00 ungefär.
frukost innan jag lägger mig, kombo av resten vid sjutiden på kvällen, lagom.

isnornin
0

Jag tycker att det är gott med te och gärna lite choklad vid 19 tiden;)

MVH Isnornin

solskensbarn
0

Frukost vid sju, lunch kl 12 och middag vid fem-sex snåret. Jag är dålig på mellanmål, men blir det något så blir det frukt i så fall.

Maria
0

Knäckebröd o kaffe på jobbet vid 08.00, Lunch vid 12-13 tiden(lagad mat). Något lättare på kvällen, ev. smörgås.

Helgerna ser dock helt annorlunda ut.

/Maria

Martin
0

Väldigt oregelbundet, försöker hitta ett schema med någorlunda jämna mattider oavsett om jag jobbar eller inte men hittar inte något riktigt bra.

Man kan väl generellt säga att om jag jobbar dagtid så blir det något mycket lätt vid 05.45-06.00, en drickyoggi eller liknande, och sedan mer stabil frukost vid ungefär kl 9. Jobbar jag inte dag, så försvinner den tidigare och då blir det bara stabil frukost vid 9-snåret.

Sen något runt 13-14, och sedan något runt 17-20. Det är det jag försöker hålla mig till, men det går sådär.

När jag jobbar brukar jag se till att ha med mig en liten påse med "energikick" i väskan om det blir så att man inte hinner med maten… men oftast brukar det gå att lösa.

mvh Martin

eventkocken
0

Dygnet runt! =)

AndreasS
0

Jag är lite som #10

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Karmatarerskanise
0

:)

TacoBelle
0

På vardagar ser det ungefär ut såhär:

• Frukost 8.00
  • Lunch 12.00
  • Frukt eller något 14.00
  • Middag 17.00
  • Kvällsmat 20.00 (macka, gröt eller fil)

På helgerna blir det helt andra rutiner, beroende på hur länge vi sover. Oftast skippar vi lunchen helt om vi sover länge.

• Frukost ca 11.00
  • Liten lunch eller mellanmål 15.00
  • Middag 18.00
  • Kvällsmat 20.00
paronskrutten
0

Äter när jag är hungrig, dock skollunchen är runt 11.15-11.50

Helena

april4
0

kaffe och macka vid 05.00. Kaffe och macka vid 09.00 nån sorts lunch vid 11.30. Fika ibland eller en glass vid 14 tiden. Flingor och fil på kvällen.

Liss
0

usch, vågar jag ens skriva..

En vanlig dag: äter "frukost" vid 13.00, blir te och mackor. och sen vid ca 22.00 en liten finduspaj eller dylikt som går fort..

Annorlunda dagar;) Frukost vid 09.00 om jag hinner, fika med mammsen efter vi handlat vid 12.00- blir en giffel och en blåbärbakelse. Och sen kanske något mataktigt vid 20-22 eller bara te och mackor.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
0

Gillar inte riktigt ditt matintag på vanliga dagarna du :/ Nästan bud på att jag flyttar in i ditt kök så du får i dig riktig mat :)

eventkocken
0

#16 Jag skulle vara hur folkilsk som helst om jag åt sådär lite! Vissa dagar äter jag inte förrän på eftermiddagen och då brukar humöret vara "sådär" =)

isnornin
0

# 16 jag kan bara hålla med #17 och #18….

MVH Isnornin

Liss
0

Hera, hum.. neeh de gör väl inte jag heller riktigt. Men de blir så när man går hemma mycket och inte gör något. Jag blir bara latare av att inte göra något förstår du. Dessutom kan jag erkänna att jag glömmer bort att äta, så kommer på de vid 22.00 eller nått.. och då orkar jag inte, så de blir mackor.

#18 Jag blir faktist inte så irriterad, jag är van helt enkelt. När jag väl äter "vanligt" (mycket mat) igen så mår jag skit dåligt. Magen får väl en chock! Men … jaa.. jag kan nog bli rätt lätt irriterad i vissa lägen.

Liss
0

Idag är ett bra exempel hur de brukar vara föresten, inte för att ni kanske vill höra men..

Gick upp vid 09.00 (skulle jobba äntligen) käka 5 mackor och drack te. När jag kom hem vid 14.00 ungefär vart de fler mackor och te. Vid 20.00 vart de fyra mackor till. punkt slut.

Karmatarerskanise
0

Hehe, jag hade kräkt av att äta så många mackor på en dag :)

Mervi
0

Frukost ca 6-7-tiden, lunch ca 13.00 och middag 18-19. Mellanmål äter jag inte men dricker gärna kaffe på förmiddagen och eftermiddagen.

Liss
0

#22 neeh, när man inte äter annat är de GOTT:) specielt vetekaka med hallonsylt;P

Karmatarerskanise
0

Haha ok :D