Hungrig efter att jag slutat röka!!!
Hejsan!!!
Tänkte höra om någon kan komma med tips vad man kan äta när godissuge kommer som värst Har ju slutat rökasedan 1 månad och sugen p något att ta till när både suget o Ungern sätter igång
Ät godis bara en gång i veckan.
Börja motionera (då vill man inte "sabba" allt arbete genom att äta godis varje dag) --> lättare att få till ovanstående.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Bra gjort som slutat röka!! 🎈
När jag slutade röka för 12 år sen var det enda som funkade för mig pepparchips. Så jag åt pepparchips varje dag i ett halvår. Det är inget jag rekommenderar men det funkade för mig. ´
Citronvatten funkade för min man. Han hade en kanna vatten i kylen med ganska mycket citron i. Så han satt och drack citronvatten och jag åt chips. 😉😂Så här tolv år senare vågar jag erkänna det.
#2 Haha, jag skrattar ihjäl mig av vad du berättar! Pepparchips tror jag är bra mycket bättre än cigg i alla fall.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Gör i ordning grönsaker och en dipp och ha det alltid färdigt att ta fram, när du blir sugen. Heja heja, duktigt gjort att sluta röka! 🙂 🥳
/Désirée
Hejsan igen
Har börjat om nu med att försöka sluta röka
Fredag 13/2 2015 kl 23.30 Rökte jag sist Önskar att det kommer någon mera o tittar in i tråden så kan vi försöka peppa varandra
3 dagen Huvudvärk, illamående retligt humör
Måste skärpa mig nu så att jag klarar av det här Jag vill verkligen sluta röka
Första dygnen är värst. Ge inte upp nu. Riktigt starkt att börja om. ❤️Tänk ut en liten belöning när du klarat första veckan, andra veckan osv. Du klarar det här. 🤗
Hoppas någon kommer in som är i samma sits som du.
Heja heja! Har man bara viljan att sluta har man kommit ett stort steg på vägen! Du kommer klara det!
Känner man att man är sugen på något, drick ett glas vatten istället, jag håller på att kämpa med ett stort sockerberoende för tillfället och så fort jag känner mig minsta lilla sockersugen så dricker jag vatten istället och än så länge går det hyfsat bra, peppar peppar, även om jag vill strypa sambon ibland, speciellt när han sitter med ett glas cola i handen..
När jag slutade röka för över 40 år sedan (hade bara en kort bolmande period i mitt liv) slutade jag samtidigt med godis för jag hade hört att suget kunde bli jobbigt.
Det bästa du kan göra är att äta dig mätt på riktig mat, fall inte för mackor och sådant när du är sugen. Belöna dig själv med andra saker än sådant som är ätbart.
Räkna hur mycket pengar du sparar varje dag och sätt undan dem till något roligt.
Massage, restaurangbesök, blomma etc. Något för bara DIG!
L-Glutamin borde hjälpa. Det är den aminosyra kroppen använder för att producera dopamin. Nikotinet höjer ju också dopaminet, så det blir väl för lågt när man slutar. L-Glutamin är även hungerdämpande.
# 9 Ursäkta, L-Tyrosin menar jag …
Sisselie Ursäkta mig jag glömde skriva att jag inte vill ha några hjälpmedel tex,sugtabletter, tuggummi, plåster mm.mm
Jag vill inte hamna i något beroende av något annat!!!
Hejsan Tjejer
Hur går det för er? Jag är inne på 6-dagen utan cigg Har haft yrsel o illamående
Annars så tycker jag det går över förväntan bra Är det någon som vet vad det är när man blir yr ?
#12 Grymt jobbat!! 🎂 Jag blev också yr. Jag tyckte också jag såg sämre i början, men det kan varit inbillning. 😃Jag fick det förklarat att yrseln berodde på att blodtrycket påverkas när man slutar röka. Vet inte om det stämmer dock. Men det lugnade sig runt vecka tre. Även illamåendet gick över runt vecka tre. För mig funkade som sagt pepparchips mot det mesta suget och illamåendet. 😉
😢Jag kämpar på mot att bli rökfri Tänk att det måste vara så jobbigt när man nu bestämt sig föratt sluta
Tror ni man mår dåligt av att inte ha några hjälpmedel alls Jag måste samtidigt
lägga av med godis istället för rökat Nu har jag fått ett beroende till
Undrar hur ska det sluta!!!!!🤮
😡Fy Fy Fy så jobbigt det är emellanåt😡😡😡😡 Jag kommer att fortsätta kämpa tills kommer till mitt mål🙂Känner mig lite gladare Hur går det för er andra????
Nu har jag gått upp ivikt i stället Hur ska jag göra så inte vikten drar ifrån
Vill ju inte börja röka för att jag går upp i vikt Ni andra som försöker sluta Går ni också upp i vikt? Vad gör ni åt det?? Måste få några råd
#16 Det är mycket vanligt att man går upp i vikt när man slutar röka. Bara att vara noga med att äta bra och inte hänfalla åt att käka en massa skräp.
/Désirée