Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 968 ggr
Staffan
0

Bästa mat-reklamfilmen?

Nämnde i ett annat inlägg nyss den roliga reklamfilm som Fjällbrynt Messmör körde för några år sedan; "Antingen så är du med oss eller så är du emot oss", och kom då att tänka på att det gjorts mycket roliga reklamfilmer för just mat. En annan klassiker är knäckehäxan, "Sluta jiddra börja trolla!", hur bra som helst.

Vilka är era mat-reklamfilms-favoriter?

Mvh // Staffan

Pernilla
0

Tycker att Lokas reklamfilmer är sällsynt märkliga men stannar kvar i minnet.

Pia
0

"I choose wholegrain" - den är så töntig så den blir bra, dessutom är den himla bra att sjunga en trudelutt av på Coop när man botaniserar i brödhyllorna…:)

Christina
0

Jag blir alldeles saligt pinsamt tårögd av Arlas reklamfilmer med Elin som ropar på kossorna.

kjersti
0

Ica´s reklam tycker jag har varit kul…

De driver med sig själva och inte med sina kunder då kan det bli bra…

Madde
0

Ica's reklamer är roliga. Det får mig att se på dem. Sånt som är trist och ointressant så zappar jag bara vidare på.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Susanne
0

Ica´s reklam är inte bara rolig, den fyller en viktig funktion. Att visa veckans varor.

De jag inte gillar är de där urtrissta Philadelphiaost  Ledsen mycket snack, liten verkstad = lång och tråkig

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Nettan
0

Jag älskar och saknar den gamla reklamen om ett barn som tjatar om att han vill ha en bävernylonoverall.

Pappan syr och fixar och i nästa scen får man se hur pappan tjatar på barnet "Du SA ju att du ville ha en bäveroverall !"

Då ser man hur barnet går över skolgården med en overall som ser ut som en bäver.. med svans och allt…*ASGARVAR*

Pia
0

#7 jättekul att du minns även den reklamen, även om den inte har med mat att göra…;) Jag har nämnt den i en reklamfilmstråd inne på Film - den är verkligen en sådan som har fastnat i alla år!

marwes
0

En annan väldigt gammal reklam som jag fortfarande kan gå och nynna på är den för F-musli. Fina fräscha flickor får f-musli till frukost får fart på familjen.. osv