Matlust iFokus

Matlust

Etiketterrådtips
Läst 873 ggr
fridaas
1

behöver tips på näringsrik mat

Jag behöver tips på mat med extra mycket näring i då dottern går upp väldigt dåligt i vikt och växer dåligt, pga att hon äter dåligt. Så något med mycket näring i små portioner typ. Det ska helst inte finnas något mjölkprotien i då hon har en konstig version av mjölkprotiensallergi (är det kokad Creme fraiche, yoghurt går det bra, men inte grädde, mjölk osv och absolut inte otillagad) och ingenting med nötter eller paprika heller. Tack på förhand!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

*~HamsterHamster~*
1

om du klassar linfrön till något som hon inte tål så vet jag inte :)

havregrynsgröt tillagad med vatten och solrosfrön och linfrön i och sedan äppelmos på:D Funkar superbra för mig, jag tål dock mjölk och tillagar det med mjölt istället för vatten. Jag har också väldigt svårt för att gå upp i vikt, men det funkar bra för mig iallafall :) Små portioner fördelade över dage, eller framförallt på frukosten, Ta gärna till ganska kolhydratrik kost på kvällen, det är inte så nyttigt som proteinrik kost på kvällen men man lägger på vikt :)

Annars så gärna Mjölprodukter och spannmål i allmänhet. 

Om jag har fel med något påstående får man gärna rätta mig såklart :3

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

DesK
1

Laga mat med kokosolja och kokosgrädde är både nyttigt och gott och ger extra energi. Bra fetter är viktigt. Ägg är också mycket bra mat. Du kan göra smoothies med äggula i blir mycket gott, men tänk på att det måste vara svenska, helst ekologiska, ägg.

/Désirée

Endezeichen
0

Tål hon frön? Gillar hon riktigt mörk choklad (typ 72 till 99%) så är det ju nyttigt och kaloririkt.

Endezeichen
0

#1 Man kan även ha havremjölk, sojamjölk, rismjölk, ris- och kokosnötmjölk eller dylikt i gröten. Ts: Välj en berikad med kalcium eller B2 eller dylikt så vinner du mycket!

fridaas
1

#3 ja de frön vi har testat, solrosfrö och linfrö tål hon iaf men är inte så förtjust i, men i bröd brukar det gå bra. Choklad med mycket kakao tycker hon inte om. #2 kokt ägg äter hon gärna och får till frukost på helgerna och till mellanmål ibland. Jag tror våra ägg är ekologiska iaf, köper av en kompis föräldrar som har höns på gården.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.