kollar du kvittot?
Har sett att många struntar i sina kvitton när de handlar. Även vid storhandling.
Det är ganska ofta varor går in på fel pris. Speciellt om man handlar extraprisvarorhar jag märkt.
Som igår. Jag handlade lammfile som var sänkt till 199kr kilot. Kollade kvittot påväg ut och såg att det gått in för 250kr/kg. Gick tillbaka och fick tillbaka mellanskillnaden plus 25 kr för att dom hade gjort fel :)
Så det lönar sig att kolla. Gör du det?
Samma sak om det är något fel på varan. Då är det bra att ha kvittot.
Jag försöker för det mesta att kolla kvittot. Har också råkat ut för mkt fel.
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Jag är inte så bra på att kolla kvittot, som tur är så har maken större koll. Om inte förr så hemma vis uppackning.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Oftast kollar jag kvittot men det är inte säkert att jag upptäcker fel ända då jag ibland inte minns vad sakerna kostade.
Aldrig :)

Alltid.
>>>Malum domesticum<<<
Jag kollar för det mesta, men det händer att jag glömmer det.
/Désirée
Jag tar alltid kvittot och kollar det när jag storhandlar, köper jag bara ett paket mjölk eller något annat litet struntar jag i det och då håller jag ändå priset på minnet vid kassan.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Vi har självscanning så man ser ju direkt om det blir rätt eller inte :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag brukar kolla för det mesta.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om jag handlar bara 1-2 småvaror så brukar jag strunta i kvittot. Men annars vill jag gärna ha kvittot. Dock är det ofta jag inte kollar fören jag kommer ut till bilen och då när jag uppmärksammar fel så orkar jag inte gå in igen. Har försökt att börja kolla kvittot direkt efter kassan. Har gått tillbaka ibland om det blivit fel, men har aldrig fått något extra för det.
När vi veckohandlar så handlar vi med självscanning så då ser man ju det direkt om det blir något fel, mycket smidigare (och man håller koll på hur mkt pengar man gör av med och kan lägga tillbaka om man inser att man tagit mer än man från början tänkt sig).
Medarbetare på westernridning.ifokus
Storhandlar vi (eller om kassaexpediten verkar flamsig eller inte speciellt van) så tar vi kvittot. Köper vi bara några få grejer så brukar vi strunta i kvittot… men sambon står och kollar så allt blir rätt. 😛
Handlar jag ensam brukar jag räkna ut i huvudet vad allt kommer att kosta, så vet jag om de har gjort fel så jag behöver kvittot.
Alltid. Fast bara om jag får känslan av att det inte stämmer - då kollar jag medans jag packar. (Gör alltid överslag innan jag går till kassan). Annars läser jag kvittot hemma, då jag packat upp. Förra året köpte vi t ex lösgodis, som de slog in som naturgodis. Då blev det väldigt dyrt, men jag fick tillbaka 50 kr.
Brukar aldrig bry mig om det. Men idag köpte jag en mini vattenmelon som skulle kosta 19:90 kr/kilo. När jag kom till kassan kostade den 46 kronor. Jag blev misstänksam och kollade kvittot. Visade sig att de slagit in originalpriset 29:90 kr/kilo. Jag gick och sade till. Fick 15 kronor tillbaka. Det kändes bra ^*^
Vi handlar alltid med scanner och "scannar" ut själva men min man brukar kolla att rabatter har dragits rätt.
/Maria
Sällan, men jag brukar hålla koll på displayen när kassörska scannar varorna.