Recept på nätet
Dethär är mitt första inlägg här, men jag tänkte jag skulle skapa en tråd där alla får klistra in sin favoritrecept sidor på nätet. :)
Själv googlar jag bara nått och hittar från olika ställen, ofta blir det Ica-recept eller vad det heter. De recepten har varit hur bra som helst! Men som sagt vill jag ha lite tips på bra internetsidor! :)
Tack på förhand!
Hej och välkommen hit.
Här på Matlust ser vi helst att recept läggs upp i egen tråd, eftersom de då blir mycket lättare att hitta senare. Vidare är det inte tillåtet enligt lagen om upphovsrätt att kopiera texter och bilder. Så för att lägga in recept här och på alla andra internetsiter ska man skriva med egna ord och använda egna bilder, aldrig kopiera någon annans verk, utan upphovsmannens skriftliga tillstånd.
/Désirée
Ah, men jag tänkte lixom inte man skulle lägga hit receptet, utan bara en internet sida , som att säga "www.facebook.com" om nån tex skulle fråga efter ett socialt nätverk, eller är inte det heller ok? men okej, tack för tipsen iallafall :)
Tasteline och kokaihop är mina favoriter. Rekommenderar varmt.
Matklubben använder jag, man måste registrera sig där för att få tillgång tillhela recepten, det som är bra är att man kan spara de bra recept man hittar i en kokbok som man hittar under sin profil.
Funktionen att spara recept i egna kokböcker finns i de flesta renodlade matsajterna, kokaihop.se och tasteline. Se är båda bra och trevliga matsajter.
/Désirée