Matlust iFokus

Matlust

Etikettermjölmatgrynris
Läst 1661 ggr
Heda
0

Håller sig makaronipudding i kylen?

Min sambo har tjatat ett tag nu om att han vill ha makaronipuding,själv är jag inte så förtjust i det.
Men eftersom jag ska åka iväg imorgon tänkte jag laga det åt honom,kan man göra klart hela rätten,ställa in i kylen i några timmar och sen kan han bara slänga in den i ugnen?

Jag tänkte på själva äggstaningen fall den blir dålig?*hm*

MaMaMade
1

Här brukar vi glömma den framme o överlever ändå! Men ställ den i kylen nu, det är ju trots allt rötmånad.

Heda
0

Jag tänkte fall det skulle skära sig med äggstamningen?Eftersom den kommer att få stå i några timmar innan han kommer hem.

Åsa S
0

Färdiggräddad makaronipudding håller mycket bra går även att värma i mikron.

Är det ogräddad makaronipudding skulle jag blanda iordning makaroner, skinka, lök eller vad du nu tänker ha i den (det finns mer än en sorts makaronipudding) i en ugnsform, sätt plast över och ställ i kylskåpet, blanda iordning äggstanningen i en tillbringare (ställ i kylskåp) och lämna instruktioner om att äggstanningen ska slås över makaronerna, + det ska strösslas strösslas ost på och skriv sedan hur den ska gräddas.

Heda
0

3# tack för tipset,gör nog så att jag färdig gräddar den då istället,antagligen är han jätte hungrig när han kommer hem,så är det bara för honom att mikkra den=)

siddelina
0

Ja, makaronipudding är smidigt att värma. Jag brukar göra en stor sats och frysa in. Ibland använder jag färsk pasta och det går jättebra. Har i lite vad som finns hemma och det brukar bli jättegott. Bacontärningar är supergott i faktiskt!

Olle_S
0

Mmm, skön sjuttiotalsrätt. Men kan han inte laga sin egen makaronipudding om han nu vill ha det?
Själv tycker jag rökt sidfläsk klår bacontärningar i puddingen. Bacon har en tendens att ta över och bli lite väl svulstig.