Annons:
Etiketterrådtips
Läst 332 ggr
91Marran
4/13/20, 2:00 PM

Frukost

Jag äter just nu modifast gröt med vaniljsmak. Känner att jag vill byta ut det mot något annat. Äter frukost halv tio sen igen vid halv tre ungefär ibland en kvart tidigare. Vill ha något som ger ungefär samma kaloriantal (205 kcal). Jag äter inte grovt eller mörkt bröd. Vill klara mig lika länge på maten. Äter på jobbet, så kan inte tillaga där förutom micro. Kan laga hemma kvällen innan om det behövs. Någon som vet något som kan fungera? Min livsstisperson tyckte att jag skulle fortsätta med gröten, men tillsätta tomat. Det är jag inte sugen på. Jag vet att jag verkar kräsen.

Mvh
Mig

Annons:
Sindri
4/13/20, 2:12 PM
#1

Har du testat chiagröt? Chiafrön är proteinrika och ger bra mättnadskänsla. Man kan blanda med mjölk eller grädde, men jag gillar bäst med kokosmjölk, ger ett nyttigare fett. Det går att ha  vaniljpulver, lakritspulver, hackade nötter eller lägga bär på om man vill ha variation. Man gör den kvällen innan så det är bekvämt på morgonen.

91Marran
4/16/20, 4:22 PM
#2

#1 Det kan jag tänka mig att testa.

Mvh
Mig

DesK
4/16/20, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Så här ser en av mina favoritfrukostar ut 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sindri
4/16/20, 8:16 PM
#4

Skulle kunna vara min. 😀 Omelett är jättegott och praktiskt. Man kan slänga i lite vad som helst. Är det riven rättika? Eller surkål kanske?

DesK
4/16/20, 10:29 PM
#5

Javisst är det toppen med omelett 🙂 I just den så var det resten av fyllningen till Bolani, som vi gjorde dagen innan. Det är färsk surkål, paprika, rättikaskivor och gurka 😛

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sindri
4/16/20, 11:32 PM
#6

Vad är Bolani?

Annons:
DesK
4/17/20, 9:36 AM
#7

#6 Sindri, det är afghanskt fyllt bröd 🙂 Vi gör dock inte exakt likadant som Zeina beskriver, utan vi blandar båda fyllningarna, så det blir mer grönt 🙂 

https://zeinaskitchen.se/bolani/

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sindri
4/17/20, 4:51 PM
#8

Spännande. Jag bakar bara glutenfritt, men det kanske funkar med det också. Alltid roligt att lära sig något nytt! 🙂

Upp till toppen
Annons: