Annons:
Etikettmatprat
Läst 786 ggr
DesK
6/11/18, 7:50 PM

En festdag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I lördags var vi först på musikfest och där åt vi en riktigt god hamburgare. Kl 22 på kvällen var vi och många fler här i byn bjudna till en Iftarfest dvs en muslimsk bryta-fastan-fest. I vår lilla by har vi nu 31 nyanlända familjer och ca 12 ensamkommande flyktingar. Det var familjerna som hade lånat en lokal i byn, för att bjuda oss grannar på iftar, som tack för det välkomnande och den hjälp som de har fått. Det var flera dignande bord med mat och ett stort bord med sötsaker och vi var många som lät oss väl smaka och hade en riktigt trevlig kväll. Positiv integration, när den är som bäst 🙂

Bilden fick vi låna av vår granne Carina Lisbeth Lundblad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Gronstedt
6/11/18, 7:54 PM
#1

🙂

MonicaLagerquist
6/11/18, 8:09 PM
#2

Trevlig initiativ

Stolt ägare till fem La permer

Madde
6/12/18, 8:09 PM
#3

Åh vad det ser trevligt ut. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

JazzBass
6/14/18, 9:07 PM
#4

Håller med, ser trevligt och gott ut! Och jättefint med sån verksamhet, precis vad världen behöver. 👍

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Torparmor
6/16/18, 5:58 PM
#5

Hoppas det blir många fler gemensamma möten 🌺


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

DesK
6/17/18, 1:48 AM
#6

Det har redan blivit en träff till 🙂 I fredags morse blev alla i vår lilla by inbjudna att delta i Eid-fest i samma lokal 🙂 I slutet av denna månad så blir det knytisfest med möjlighet att grilla. Hoppas att jag kan fota lite då och visa här 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

  • Redigerat 4/22/23, 10:01 AM av DesK
Annons:
Pyttelite
4/22/23, 9:33 AM
#7

Dags igen?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


DesK
4/22/23, 10:02 AM
#8

Ja, fast bara här hemma med mina killar och några av deras kompisar 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Pyttelite
4/22/23, 10:03 AM
#9

#8: Blir det något extra gott?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


DesK
4/22/23, 10:05 AM
#10

Ja, vi ska grilla och jag har lovat att göra min tyska farmors eftterrätt med kvarg, grädde och frukt 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Pyttelite
4/22/23, 10:09 AM
#11

#10: Låter härligt!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


DesK
4/22/23, 11:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#12

Det blev enkel men mycket god mat ikväll.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
4/27/23, 6:52 PM
#13

Wow så mycket gott.
Finns det något bättre att förena människor än mat😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: