Allergi, överkänslighet & sjukdomar

Träningsmat för specialkostare?

2017-08-21 23:01 #0 av: tlover

Jag åkte förra veckan in på akuten pga gallan (förmodligen), förmodligen för att jag åt mängder av ägg dagen före så nu försöker jag undvika dom.

Problemet är att det var min "efter träning mat" och jag har även massa annan mat jag inte tål. 

Så jag behöver tips på mat till efter träningen utan

Laktos, ägg, gluten, råa äpplen, råa päron, rå stenfrukt, råa morötter, mandel, nötter och större mängder fett.

Jag tål spår av allt och jordnötter (som inte är en riktig nöt)

Dessutom så ska den vara billig, enkelt/snabbt och helst utan kött/fisk då jag är väldigt petig ang källan till kött/fisk (som gör köttet/fisken dyr).

Finns det nån som har någon idé?

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!


Anmäl
2017-08-22 17:32 #1 av: Sarafiaklara

Du kanske kan göra en smoothie på ex. banan, jordnötssmör, havredryck och bladspenat (om du tål de ingredienserna). Går ju också bra att förbereda innan träningen om man inte har orken efter träning.

Anmäl
2017-08-22 17:37 #2 av: Sarafiaklara

Hmmm...kom på att havredryck nog innehåller små mängder av gluten men den går väl att byta ut mot valfri laktrosfri liknande dryck.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.