Annons:
Etiketterförrättersmårättertillbehör
Läst 2027 ggr
Ambrose
2014-10-03 12:59

Olika små asiatiska rätter

På Söndag ska jag bjuda hem några kompisar och vi ska laga sushi tillsammans. Tyvärr så äter inte en av kompisarna sushi eftersom hon inte tycler om fisk och skaldjur, så jag tänkte fråga om ni hade några tips på små olika enkla rätter som man kan servera till ris. Så att kompisen också får lite olika plockgrejer precis som vi som äter sushi. Det får gärna vara enkla saker med lite billigare eller liknande ingredienser eftersom jag är student och inte har supergott om pengar. Tänkte göra något som var kycklingbaserat eftersom hon gillar det och då gärna asiatiskt så vi håller lite liknande tema :) Har någon lite tips eller recept som låter passande?

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
Grace2009
2014-10-03 13:14
#1

Du kan inte marinera kyckling med soja/miso eller något sådant och använda det som fyllning i makizushi? Tänkte att hon också kan äta sushi då. 

Edit: Vårrullar och andra former av degknyten (typ gyoza) kanske går också?

Honestyisdead
2014-10-03 15:13
#3

Man kan göra sushi med biff, fläsk ich kyckling också.  Bara att marinera i tex soja och sesamolja steka på och lägga på riset. Och som #1 skriver kan kan göra vegetariska också.

Ambrose
2014-10-03 16:55
#4

Hon vill inte äta någon typ av sushi alls tyvärr. Hon har provat vegetariska och med kyckling förut och tyckte ändå att de smakade fisk. Sitter nog lite i huvudet det där så jag får anpassa mig efter det. Min bästa vän så hon får lov att vara lite kräsen ;)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Ambrose
2014-10-03 16:57
#5

#1 Funderat lite på vårrullar. Gärna vegetariska för det är vansinnigt gott, men kan man göra dem i ugn? Har inte fritös och orkar inte krångla med kastrull och olja.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Honestyisdead
2014-10-03 17:04
#6