2012-04-16 03:45 #0 av: Pilon

Nu kanske ni skrattar åt en sånhär ide, men jag tror den skulle kunna sälja. Det finns så mycket människor här i vårt lilla avlånga Sverige, säkert skulle en stor grupp människor tänka sig samma som jag, säkert är det många som redan har tänkt på denhär iden ;) nåväl.....

Pellets

Ibland när jag är sådär hungrig och inte orkar laga mat och inte har så mycket som går att laga till lite snabbt med, då har jag tänkt, vad skönt det hade varit om det fanns nån form av pellest, alltså som för hundar men anpassat till människor, som man kunde få sitta o knapra på.

Att den var fullt lika bra som hundmatspelletsen är för hundarna.
Att den innehöll all den näring och annat som man behöver, nermald och torkad till små pellets. Praktiskt.

Det hade varit grymt praktiskt, Om man kunde köpa med sig hem en sån stor säck med människomat-pellets-påse :-)

Tuggben

Sen har jag tänkt på att, det finns ju tuggrullar för hund, varför finns det inte för människor?? :D
Jag gjorde faktiskt ett eget tuggben en gång, när jag köpte med mig hem en bit Oxsvans. Kokade den och torkade! Det var faktiskt rätt trevligt o sitta och gnaga på den framför TVn.

För att det ska vara nått för en människa att sitta o gnaga på så ska det gärna finnas lite kött på benet, därför funkade oxsvansen utmärkt, även om det nu var ganska fett på sina ställen.

Jag är väl lite knäpp jag, eller vad säger ni andra? ;P