Lördagsmiddag?
Ja, vad blir det för gott hos er ikväll?
Vi är bortbjudna, så det blir väl en överraskning :) Det blir garanterat gott - det är härligt med matlagningsintresserade vänner!
Fast jag kan ju berätta om fredagsmiddagen istället - ugnsbakad lax på saltbädd, kokt potatis, rostad sparris och en rejäl klick allioli (den spanska varianten av aïoli). Till dessert en äppelkaka med lite vaniljrörd mascarpone. Mmm. (Bifogar foto.)
Jag är i Riksgränsen och på Lapplandia har dom idag lördagstradition att ha oxfilébuffé. Till det brukar det finnas olika sallader, sill och andra godsaker. Riiiiktigt smarrigt!
Mvh // Johan
Jag och töserna är ensamma. Det blir bakpotatis med stekt bacon, vitlöksstekta champinjoner och gräddfil. Några grönsaker hamnar väl på bordet också…

Här blir det friterade tigerräkor med ris och någon god sås som jag ännu inte tänkt färdigt med samt inlagd ingefära och wasabi.
Efterrätt ananas och maräng i ugn med glass.

För mig blev det klassisk toast skagen till förrätt, kalvfilé med dragonsås och potatisskivor och till efterrätt beställde jag en frozen margarita… Gott att äta ute mellanåt! =)
Nu kan jag rapportera att det blev porterstek på dovhjort OCH älg, stekta kantareller, smarrig sås, pressad potatis och gele. Riktigt härligt!! Till efterrätt paj med hemplockade blåbär.. Mmm..

#7: Det lät riktigt smarrigt! Ovanligt det låter med både dovhjort och älg..!
#7 Oj, söndagsmiddag på en lördag. Tur det var 1:a April!
Chrihanna - ja, det var väl lite frys-rensning sådär :) Och Anders, precis! Det var lite extra roligt :)
Vad flott & gott ni har ätit :)

Crepes och sallad med varmrökt lax blev det för min del. Inte alls illa.
Oskar