Matlust iFokus

Matlust

Etiketteromsajtenifokus
Läst 724 ggr
Illan
0

Egna recepttrådar?

På blip.se hittar jag jättemycket recept, för där startar de egna trådar för enbart recept. Dvs första inlägget sätter området, tex "snabb vardagsmat", "vetebröd" eller "pastarätter". Sedan lägger alla in sina favoritrecept, eventuellt med en kort egen kommentar - men man kör inga långa diskussioner här fram och tillbaka. Utan enbart recept.

Det skulle kunna fungera här också! Vad tycker ni?

Karmatarerskanise
0

Tycker inte det behöv speciella trådar för det. Vill man dela med sig att ett recept gör man väl de :) Du kan ju alltid testa?

Illan
0

Jag tänkte mest att det skulle bli enklare att hitta recepten :)

Anne
0

Absolut - det kan funka jättebra :) Nackdelen här är väl att sökfunktionen är lite sisådär och det kan vara svårt att hitta i väldigt långa trådar, men well hey, om man bara håller sig till något sånär smala kategorier tror jag det blir utmärkt bra. Sen kan vi för all del lägga mer recept under länkar också. :)

Illan
0

Ett annat alternativ kan vara att du Anne startar en kategori som heter "Recept" och lägger upp ett antal ingångsinlägg med temat för varje tråd?

Anne
0

Risken med det ser jag möjligen som att det då blir lite tomt i de andra kategorierna? Jag ser nog hellre recepttrådar under kategorierna, t.ex. en om lamm under "I Köttdisken", en om lax under "havets läckerheter" och så vidare. Eller? Det är synd att man inte kan ha samma inlägg i flera kategorier, det skulle vara ganska smidigt ibland.

Illan
0

Mmm tomt i trådarna tror ju jag dock inte att det blir… för tanken är ju att man fyller på med fiskrecept efterhand i en tråd. Det borde bli lite av en skattkista. Nåjja, jag ägnar mig väl åt blip då'rå…

Här skulle jag försöka länka till blip.se i forumet mat och dryck direkt men det vill sig inte. Direktlänken slutar bara i en vit sida som står och hoppar. Men går du in på blip.se och väljer Snacka/Forum/Livsstil/Mat och Dryck/Recept så fattar du vad jag menar.

Anne
0

Nejnej, inte tomt i trådarna - men i kategorierna. Om man lägger alla recept under recept så kanske det inte blir så mycket diskussion under "kött" liksom. Det var så jag tänkte.. :)