Tinas kokbok - fina bilder
Jag bläddrade i Tinas senaste kokbok hemma hos mamma i helgen. Tyvärr gick allt för många av recepten bort då jag är allergisk mot fisk och skaldjur, men jag måste ändå säga att bilderna i den var så otroligt fina! Mycket duktig fotograf!
Jag tycker ofta det kan vara så att kokböcker är lika intressanta som fotoböcker som de är för recepten.
Har ni tips på andra kokböcker med både inspirerande recept och fina bilder?
Mvh // Johan

Rosendahls trädgårdscafé är ju en klassiker i sammanhanget! Massor av gott och vackert i den boken!

Skulle få hybris av att ha Tinas kokbok..
-Har aldrig förstått mig på henne eller hennes matlagning..
-Men fina bilder japp!

Jag kom på att jag tycker väldigt mycket om Jamie Olivers kokböcker också. Totalt oinspirerande är Vår kokbok, men jag skulle aldrig klara mig utan den ändå - hur får man annars veta hur man ska göra de grundläggande sakerna som bechamelsås eller hur man bäst kokar ris?

ja faktist..där sa du det hur fasen fixar man det vita i lasagnen?
-Ser mig själv som ganska duktig i köket men just det…det måste man ju hqa riktigt recept till för ju.
Ah, jag har helt missat den här tråden. En av mina senaste böcker - Claes Karlssons "Mer än bara äppelkaka" har rackarns fina bilder. Väldigt mycket bilder, dessutom. Däremot har den bristen att det oftast inte är bild i direkt anslutning till recepten, men okej.. det är i alla fall väldigt vackert.