Recepttips, tack!
Nästa vecka är sambon bortrest så jag är ensam hemma fram till lördag. Då får jag passa på att laga mat som han inte gillar, hihi. 
Jag var i Japan under 2010 och åt supergod ramen med köttbitar (biff tror jag det var) och ägg. Försökte förut att härma den rätten, men det blev inte riktigt rätt. Så jag undrar om någon har ett jättegott traditionellt japanskt recept?
Sen tänkte jag fixa någon god asiatisk rätt med sötsur sås och kyckling. Några idéer? 
Oj! Förlåt! Den här tråden har jag helt missat! 
Sukiyaki, sushi, Shabu Shabu, Tempura, Yakitori och Vårrullar är mina favoriter + så klart den fantastiska inlagda ingefäran och wasabipastan som kan förgylla många rätter 
/Désirée
menar du inte ramen med fläsk?
de tunna skivorna av kött.
Sen så tar det väl 5 år eller nåt o bli "ramen-mästare". Det är svårt och det tar många timmar att laga. Så så enkelt är det inte :P
Det är väldigt svårt att få till samma smak som i Japan.
#2 Minns faktiskt inte vad det var. Åt det flera gånger, men just på det stället var det sådär extra gott! Och självklart smakar det inte exakt som i Japan när man gör det hemma i Danmark, men det är heller inte det jag förväntar eller är ute efter. Enkelt är jag heller inte ute efter. Har gjort ramen förut och det tog tid, men gott blev det :)