Läsk på helgen
Hej, jag undrar hur mycket läsk ni drick på en helg?
1-2 L kanske? (fre-sön)
Beror på vem jag e med(om jag e med ngn) och vad jag gör 🙂
Två glas max. Men vi dricker främst juice, eller riktig must.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Förut drack jag 1-3 liter fre-sön. Nu dricker jag ingen alls :)
Ingen alls, faktiskt så länge det är en "vanlig" helg. Umgås jag med någon vän eller med min partner så kanske det blir några glas ^^
Det händer någon helg kanske var tredje månad att det blir 1-2 glas för mig (och resten till min sambo), men för det mesta dricker vi vanligt kranvatten. Blir jag sugen på läsk så sodastreamar jag vattnet (det händer kanske 1 gång i månaden). 🙂
Jag dricker inte läsk, utom vid enstaka tillfällen nån gång per år
Dricker ytterst sällan läsk, men har en Soda Stream som jag kolsyrar vatten med flera gånger dagligen och ibland smaksätter jag det vattnet med citron, lime eller äppelcidervinäger :)
/Désirée
Om vi ens dricker det så blir det en liten burk (33cl) fredag + lördag. Jag älskar läsk, men är inte beroende så jag kan gå många dagar mellan. Sedan dricker jag väldigt långsamt, så jag och barnet köper alltid varsin - för han dricker som om det vore vatten - och jag sippar i flera timmar.
Har en vän som är så rolig, hon säger alltid så korkat då vi går runt på köpcentrat och närmar oss donken "åh, jag är lite törstig - ska vi köpa lite dricka?" Då jag berättade att läsk gör henne törstigare, så fick hon nästan en chock stackarn. :) Ändå säger hon samma sak varje gång nu, men jag har fått henne att sluta med cola-drycker åtminstone.
Ingen. Möjligen lite must vid jul och påsk.
Följande text…:
"Konsumtionen av läskedrycker, cider m.m. har tredubblats till 88 liter från år 1980 till år 2011. Häri ingår också konsumtion av mineralvatten och kolsyrat vatten med tillsats av socker eller aromämnen."
…hittade jag här:
http://www.jordbruksverket.se/webdav/files/SJV/Amnesomraden/Statistik,%20fakta/Livsmedel/Statistikrapport2013_4/201304._ikortadrag.htm
Till jul och påsk dricker jag must. Till helgen dricker jag cider, ett glas köpt i dagligvaruhandel. Till pizza och hamburgare dricker jag coca-cola.
Dricker alldeles för mycket läsk. Det blir bara så när sambon släpar hem litervis med läsk.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Om idag (torsdag kväll) räknas så drack jag 3 små klunkar cola. Annars blir det kanske en 33cl colaburk 1 gång i månaden? Anser att läsk är godis och inte har något av drickbart värde. Tyvärr för läsk är läskigt gott egentligen😎
Innan jag kom in i "läsk är godis" tänket så drack jag nog 2liter läsk i veckan😊
Ingen längre.. :D
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade