Matlust-igt
Gillar ni hästkött?
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
gnägg. Nä allvarligt talat, törs man verkligen lita på någon innehållsförteckning numera?
Tänker främst på alla allergiker.
Tack och lov att man har tid och möjlighet att laga egen lasagne
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Tja, egentligen är det ju inget som helst fel på hästkött! Att sen många av oss har svårt för såväl häst- som kaninkött är en annan sak!
/Désirée
Jag tycker detta är fruktansvärt!
Dels så klart på grund av allergi och etiska skäl, men rumänska hästslakterier har inte precis goda omdömen! 
Jag är glad att det är annat i dessa jag inte tål så jag inte har råkat få i mig något. Jag hade blivit fullkomligt rabiat vansinnig. 
#3 Det var inte ens belgiska utan rumänska… 
Med vänliga hälsningar
Chess
Ops, tack för rättelsen!
Kontrar med Gustavskorv. I dagens samhälle där vi mer och mer slänger bort mat. Ska vi gräva ner när det är dags? Till ingen nytta?
Har ca 30km till Gustavs.
Jag har inga problem att det innehåller hästkött men då ska de stå på innehållsförteckningen!
Själv äter jag inte hästkött.
Har inte följ den där debatten om hästköttet i lasagne så jag vet alldeles för lite om just den saken.
Vad det gäller hästkött så åt jag sådant under både 70 och 80-talet.
Bor i Helsingborg så jag och min dåvarande sambo åkte ofta över till Helsingör för matinköp.
Dom hade då och har fortfarande kvar traditionen med riktiga charkuteributiker med manuell och mycket professionell personal. De flesta av de där butikerna köper hela djurkroppar som de sedan styckar och man kan beställa precis vilken del av ett djur som man vill ha.
Det var absolut inte något fel på hästköttet och vi köpte gärna riktigt stora bitar och smakmässigt så påminner det väldigt mycket om nötkött.
Förr i tiden så var hästkött även mycket vanligt i Sverige. Det var på den tiden som hästen var ett vanligt inslag i samhället så man såg det på ett annat sätt än man gör idag.
Nåväl, nu har jag inte ätit det på många år och vet inte heller om det är lika vanligt i Danmark idag som det var då när jag och min sambo brukade göra våra matinköp där.
Bästa hälsningar,
Bertil
Äter hästkött, men vill gärna veta vad jag stoppar i mig 😜
Men usch! Rumänska hästslakterier (kan föreställa mig hur djuren hålls där)… Tur att jag lagar min egna mat 99% av tiden.
Ja, vi har hästkött hemma alltid, som kommer från min hemstad Säter (byn Gustafs). Endera korv eller skinka. Det är mycket godare än annat kött. Därimot har vi inte sjukt kött.
Det är inget fel på hästkött i sig men står det inte i innehållsförteckningen ska det inte finnas i maten.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Jag gillar hästkött o äter det oxå lika som vilken kött som helst, men int så ofta.
Självklart det ska stå innehållsförteckningen rätta saker som är med. Människor ska int riskera sin hälsa av fusk.
Dom har radioprogram nu om köttet
fusket av lasagne och så vidare