Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 938 ggr
johan
0

Trött på lunch

Jag har blivit så trött på att behöva äta lunch på dagarna. Känner mig nästan aldrig sugen på något speciellt. Går man ut och äter känns det bara dyrt eller onyttigt eller både och. Tar man med sig mat så är det trist att äta rester plus att jag glömmer ta med matlådan eller den gången jag kommer ihåg den så ringer någon kul person och vill gå ut och äta tillsammans.

Hur ska det bli kul att äta lunch igen?

Mvh // Johan

AndersE
0

Mitt svar är sällskap! Jag känner igen mig i det du skriver. Har jag inte rester har kompisarna det - dötrist att åka iväg på stan ensam. Har jag rester har inte kompisarna det - då händer det att resterna blir liggande och jag åker med kompisarna…

Svaret är kanske att planera veckan med de andra. Rester tisdag och torsdag - restaurang de andra dagarna?

Pia
0

Man kan ju också ha matlag, man går ihop ett gäng ex 5 st, man har en lunchpengspott och så fixar A lunch till alla 5 på måndag, B lunch till alla 5 på tisdag osv. Så slipper man äta sina egna gamla rester och får lite variation i typen av mat.

Tilda
0

Varför inte byta rester med kompisarna, eller samla alla rester på bordet till allas glädje.

AndersE
0

#3 Jag ser det framför mig…

Pytt-i-panna, bruna bönor, en pizza-slice, två fiskpinnar, lite kött- gryta och en pirog - allt i en sörja mitt på bordet. Hugg in!

Flört

Tilda
0

#4 Ni kan ju duka vackert och inspirerande. Smaklig måltid!Räcka ut tungan

Pernilla
0

Tycker också det är härligt att kunna ha saker i skåpen på jobbet som kan kompletteras och bli en snabblunch, så man inte bara behöver äta uppvärmd mat. Att ha ett paket couscous stående på jobbet är till exempel toppen, det går på tre röda att laga och är lätt att komplettera med fina grönsaker och lite grillad kyckling eller rökt skinka.

Kiara
0

#4 lite som maten på bordet i "du är vad du äter"