Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 758 ggr
jonte1
1

Åldern, choklad..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

-det köptes in en del askar till julen här. Det köps överhuvudtaget in mkt utav varan och konsumeras/bakas på. Inte utav mig.

Det har blivit sämre vart år som går. Det smakar mig inte längre. Askar som t o m är oöppnade ligger och skräpar.

Salt, surt, besk, rökt verkar vara smaker som passar numeraFörvånad.

Är jag ensam om upplevelsen eller..

[Tassy]
1

Prova Valrhonachoklad, de har några tämligen neutrala chokladsorter som är väldigt rund och fin i smaken. Där finns inte dessa "smakexplosioner" som du beskriver.

jonte1
0

#1, -skrev jag som en kråka igen? Jag vill ha "Salt, surt, besk, rökt".

Det är chokladsmaken i sig själv som inte passar. Den känns.. Kan inte förklara rikrigt men "kvalmig" kanske.

Å andra sidan saknar jag den inteSkrattande.

[Tassy]
1

#2 Hoppsan, jag tolkade det tvärtom Skäms

Har du provat sorter med t.ex. havssalt eller chili, med hög cacaohalt i?

[WickedAlly]
1

Mörk choklad med havssalt, äter det just nu, mums. Har också svårt för ljusare choklad, håller med om att det är lite kvalmigt så mörk är perfekt.

jonte1
2

4#.. fortsätt alla ni att skriva.

Utav choklad så ogillar jag mörk mest.

Skrev jag så otydligt från början? Jag kanske inte tänker i samma banor som andra.

Mea culpa.

[Tassy]
2

#5 Du får köpa ett litet kassaskrin men nyckel och ha i kylskåpet med smaskiga charkvaror i stället, så får du ha dom ifred för charkfantasten (Dessan) Skrattande

Anterrabae
1

Jag gillar inte heller choklad längre.. Men det kan ha med att göra at jag får migrän av det numer :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

jonte1
2

#6, Det har jag försökt med gustavskorv.. Vad den innehåller.. Låt vara glömt Tungan ute

jonte1
2

#7 (#6)

Fel forum egentligen. Jag får huvudvärk om jag inte går med 4x-beningar på morgonen. DesK är alltid välkommen men hon orkar inte jämt.

Dom är gamla men det ska gås minst 1timme varje morgon. Hemkommen så efterfrågas en likadan prommis. Inte så roligt jämt.

Grannen säger efter ha bytt hundar flera gånger. -Dom där är starka. Dom är gamla. Vill dom smaka på godis?

Charkvaror i hemmet tilldrar sig ett visst intresse ja Skrikandes. Smask!

Inlägget är låst för nya kommentarer