Choklad
Vilken typ av choklad är din favorit?
Valrhonachoklad helt klart! Har många favoriter hos dem.
Sedan har dom otroligt goda vitchokladtryfflar här i stan, fyllda med mascarpone och rullade i torkade hallon. Jag tror grundchokladen även i dem är valrhona.
Vilken är din favorit, Hera?
Själv är jag förtjust i 90% choklad. Minns inte favoritmärket, så jag får skriva det sen när jag kommer hem :)
Nä Hera inte fresta på detta viset. NU måste jag nog ta mig nerför backen och köpa
Sådan med hallon i, finns flera olika märken, kan för mitt liv inte komma ihåg vad den heter, men ser förpackningen framför mig.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
#3 Hehe :)
Som jag då, ser förpackningen framför mig men kommer inte på vad det heter :)
Jag gillar inte choklad alls! Jag tål inte kakao, så ju finare choklad desto värre för mig.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Jag föredrar Lindts mörka choklad 70% eller 85% kakao.
Marabous med samma % tycker jag inte om. Jag köpte en annan någon gång som jag också tyckte om, den var nog snäppet godare än Lindts, men jag kommer inte ihåg vad det var för märke.
Chokladen jag alltid köper heter Lindt. Excellence 90%.
Tål inte heller kakao, så jag är inte så förtjust längre. Men med nötter, mandel och/eller havssalt var nog favoriter förr. Och chokladpudding!
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
En mörk variant (kan vara Lindt) med havssalt är god.
Annars är jag faktiskt mest för hederliga Schweizernöten från Marabou!
mvh Martin
#7 Jag har inte provat 90% då det känns som "för mycket" kakao, men jag ska nog prova den nästa gång jag blir sugen :).
#10 eftersom jag inte äter socker eller speciellt mycket kohydrater så är den söt nog för mig.
#11 Bra att det finns nåt för er med ju!

#8 - Wow, en till! Trodde jag va ensam. Nej, men det känns så, alla blir så chockade när man säger att man inte tål kakao. "Åhh, stackars dig, jag skulle inte överleva utan choklad!" Tänk om man fått en tia var gång man hörde det! :D
Ebmfh
Trollcaféet
#14 hehe visst är det så! Men jag tror det räcker med en chokladmigrän från helvetet som sitter i tre dagar för att de flesta visst skulle överleva utan ;) det är liksom SÅÅÅ ovärt det! :D men visst tycker även jag att jag skulle vilja tåla det.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Favoritchoklad ÅH om någon frågat mig det för några år sedan! Nu gillar jag nästan ingen choklad alls! Vet inte vad som hänt men gillar verkligen inte choklad
Innan var det en choklad från Lidls med rostade mandlar! Även marabous schweizernöt var en ABSOLUT favorti! Digestive fick mig att klara några år men nu, nu är allt chokaldsug HELT borta. Väldigt irriterande!
#15 - Jag får inte migrän, istället rasar magen ihop totalt o jag får sitta på dass o kvida en dag. Med babianarsle som logisk följd. Choklad är så inte alls värt det! Men visst vore det lättare att tåla eländet, det är ju kakao överallt. Man beställer in en chokladfri efterrätt och nog förbannat är det nån som ringlat chokladsås över tallriken, eller pudrat kakao över hela alltet bara för det ska se snyggt ut! Eller strutglass med choklad i våfflan, det står inte på affishen man väljer från. Man lär sig den hårda vägen att den enda glass man kan äta är Piggelin. Nu kan man ju inte ens köpa de godare glassarna i halvliters-paket, för nåt spån har fått för sig att det måste vara vit choklad även i pistage och Mascarpone!
Klings glass har bra o goda sorter utan choklad, men de har ingen som helst näringsvärdesspec på sina produkter, så jag undviker dem för det. Svårt att räkna kalorier när producenten inte vill avslöja dem. Men det är en annan historia!
Ebmfh
Trollcaféet
Jag älskar choklad! All choklad! Chokladpudding, chokladglass, chokladmjölk, chokladmuffins /kakor, vit choklad, mjölkchoklad (med olika smaker), mums!
Vit choklad och då i flytande form i en kopp toppad med grädde. Annars i form av kladdkaka, utöver det äter jag faktiskt inte choklad.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
70% mörkchoklad. Men min mage är lite känslig för choklad så det är inte ofta det äts.