"Nödmat"
Har ni någon maträtt som ni tar till när fantasin tryter?
Vi har några stycken som ständigt återkommer och idag är en sådan dag
Vi ska äta pasta med broccoli och grönmögelostsås.
Kokar bara broccolin mjuk så att den går att mosa. I med en bit grönmögelost och vispgrädde till önskad konsistens.
Krydda med salt, peppar och en dutt honung.
Med lite sallad till blir det en ganska god och färgglad rätt.
/Maria
Det låter jättegott! Jag ska testa detta nån dag när det finns annat hemma här till de som inte gillar grönmögelost här 
Nödmat som vi lagar själva är bland annat spaghetti med köttfärsröra. Men ibland köper vi faktist färdig pizza från pizzerian 
/Désirée
För mig är mikromacks (mikrade varma mackor) nödmatens nödmat, när min fantasi tryter.
Mina går snabbt att göra och är goda.
Har ibland använt ädelost under "lock-osten" (osten som jag lägger över härligheten) vilket inte alls är så dumt, smakmässigt. 
Tortellini är nödmaten framför alla. Bara koka, hälla av o servera med citronpeppar.
Krögarpytt från Findus är en annan sån nödmat. Bara slänga iväg till Ica o köpa, sen steka snabbt o servera. Bättre o godare än varmkorv iallafall.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Här serveras pizza (ogräddad med egen topping från affären, de förbereder den så man bara kan gå hem och slänga den i ugnen). Eller frysvaror så som chicken kiev, fish'n'chips eller liknande. Brukar planera veckan noga, så har bara latmat i frysen för dagar då ingen orkar stå vid spisen.
#5 Smart att planera för latdagarna!
Vad är chicken Kiev? Är ju obotligt nyfiken på allt nytt i mat- och teknikväg! 
/Désirée
#6 - Teknikväg.
Då antar jag att du kikat på länken jag ger i
denna tråds kommentar nr #4.
(Sous vide-apparaten.) 
#7 Japp det har jag, men min plånbok ekar tomt efter inköp av bil. Självklart skulle jag vilja testa en sån häringa spännande manick! 
/Désirée
#6 Chicken kiev är kycklingbröst som är fyllda med vitlöks- och persiljesmör (eller ibland pepparkornssås) och sedan brödade. Slängs in i ugnen och är en trevlig latmasksversion av en "helgmiddag" :)
Wok med wokmix, nudlar, sweetchilisås, soja och nudlar. Har jag något köttaktigt i kylen åker det ner.
Annars är det grönsaks- eller chinasoppa.
Ärtsoppa, kycklingklubbor med ris och Carbonara.
Pasta i olika former; bland annat med köttfärssås, ost- och skinksås och den lataste av alla: Men stekt falukorv. Fast det sista är väldigt gott ibland när man tröttnat på mer rejäl mat 
Annars sallad från närbutikens salladsbar, mos och korv. Har nog ingen sån där speciellt latmansmat, väger ofta över till mer korvmojsstyle.
Pizza eller hamburgare direkt från stället.
Hämtpizza, tacotorsk, tonfisksås och pasta samt grillade smörgåsar är sånt jag tar till när jag verkligen inte har någon inspiration.
Med vänliga hälsningar
Chess
#15 Haha, trodde jag var inne i middagstråden och tänkte "vad i, äter dom för salig blandning idag "
Var visst nödmattråden 
Hihi, Aye! Så har jag oxå gjort många gånger. Här är nödmaten potatisbullar och lax, med sallad till. Eller nudlar med starka kryddor och grönsaker.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade