Historieätarna
Ikväll så startar en ny matserie från gänget som gjorde "Landet Brunsås". Det kommer att handla mat och dess historia.
De ska leva sig genom flera tidsepoker, där de ska smaka på det bästa och det sämsta ut svensk mathistoria. De ska även utsätta sig för kläder, hygien, sport, kultur och nöjen från de olika tidsepokerna.
Ikväll ska det handla om 1600-talet, 1650 för att vara exakt. På den tiden kunde man börja dagen med öl till frukost. Sedan blir det tupphuvud till lunch och lagom till mellanmålet så får de vara med om häxbränning.
En känd kock ska de också ha med som ska agera "Stormaktskock" från den tiden. Det är Magnus Nilsson från stjärnkrogen Fäviken, norr om Östersund.
Programmet börjar Kl 21.00 i TV1. Slutar kl 22.00
Det ska bli spännande att se vad de hittar på! Jag gillade brunsås och vinklingarna där.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Naturligtvis missade jag detta. Nån som vet om det går i repris?
/Désirée
Det var en repris i morse kl 08.00 på kanal 1 
Nästa repris går på SVT 24 den 21/11 kl. 22.15
Programmet var helt klart sevärt med en hel del av humorinslag och otäcka matmenyer.
Jag kan varmt rekomendera denna serie. 
Sen finns den även på svtplay: http://www.svtplay.se/historieatarna
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Ja, så klart
Glömde det 
Den brittiska versionen utklassade den svenska versionen totalt, den svenska versionen var ju inte alls lika rolig och informativ som den brittiska, kändes som en riktig urvattnad kopia förstår inte hur man kan göra ett så dåligt försök att göra en kopia av ett riktigt bra program.
#6 Jag håller med dig Supersizers är bättre! Dock vill jag se programmet en gång till med öppna ögon innan jag dömer ut det :)
Vad heter den brittiska varianten? Såg nått avsnitt utav det och fick mig ena riktiga magrutor av skratt
Skall se den svenska ändå, lite spännande kan det nog vara. Brittiskt humor går ju inte att jämföra
#8 första säsongen heter Supersizers go och andra heter Supersizers eat